1401/11/25-16:49
با حضور 'پورهاشمی' در برنامه 'برای ایران' صورت گرفت؛

تشریح آخرین دستاوردهای اجرایی شرکت خاکریزآب در زمینه مدیریت آبهای سطحی

تشریح آخرین دستاوردهای اجرایی شرکت خاکریزآب در زمینه مدیریت آبهای سطحی

'سید مهدی پورهاشمی' مدیرعامل شرکت خاکریزآب در گفتگو با برنامه تلویزیونی 'برای ایران' به تشریح بخشی از دستاوردهای اخیر این شرکت در تکمیل شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی شهر تهران پرداخت.

به گزارش روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، پورهاشمی با بیان اینکه جمع آوری و مدیریت آبهای سطحی شهر تهران براساس مطالعات انجام شده، نیازمند حدود ۷۰۰ کیلومتر تونل و مجاری کنترل و مدیریت آب‌های سطحی است، اظهار داشت: تاکنون حدود ۵۳۵ کیلومتر از شبکه فوق احداث شده و اجرای حدود ۱۶۵ کیلومتر باقی مانده در دستور کار قرار دارد.

پورهاشمی اظهار داشت: در دوره‌های مختلف فعالیت‌هایی انجام شده اما ما در حال حاضر طرح جامع داریم که کار را بر اساس آن پیش می بریم و تاکنون توانستیم از سیلاب‌ها پیشگیری کنیم. برای اینکه خطر سیلاب کلا برطرف شود ما ۴۷ نقطه گلوگاهی داریم که باید به آنها رسیدگی شود.

وی در خصوص ۵ پروژه افتتاح شده این شرکت طی ماه‌های اخیر گفت: دو پروژه نخست، در دو نقطه گلوگاهی مهم اجرا شد که به دلیل دخل و تصرفات انجام شده روی رودخانه درکه(کانال سیل برگردان غرب) ایجاد شده بود. در این پروژه‌ها که در محدوده بازارچه نصر و پل آریافر قرار داشت، کانال موجود دچار تخریب گسترده بود و ظرفیت گذر سیلاب نیز محدود شده بود. در محدوده بازارچه نصر ۸۳۵ متر کانال بازسازی و احداث شد. در محدوده پل آریافر نیز ۴۷۰ متر کانال جدید و حوضچه جهت بازچرخانی آب اجرا گردید.

مدیرعامل شرکت خاکریزآب، مرمت کانال قلقلی در محدوده خیابان ستارخان را از دیگر دستاوردهای اجرایی شرکت خاکریزآب معرفی و اضافه کرد: این کانال قدیمی که طول آن به حدود ۱۶۰۰ متر می‌رسد حدود ۵۰ سال قبل احداث شده و از سرمایه های شهر تهران است. ۶۳۵ متر از کانال در مرحله اول مرمت و مابقی تا پایان سال بازسازی خواهد شد.

به گفته پورهاشمی، پروژه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی بزرگراه شهید لشگری (حدفاصل بزرگراه آزادگان تا رودخانه کن) از دیگر پروژه‌های به ثمر نشسته طی ماه‌های اخیر است که بیش از ۸۳۰ متر آن با روش جدید تونل زنی به نام پایپ جکینگ و با کمترین ایجاد مزاحمت برای شهروندان به مرحله اجرا رسید. طول کلی پروژه ۲۶۶۰ متر است و اجرای بخش باقیمانده در دستور کار قرار دارد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط