1401/11/26-16:46

رتبه نخست مناسب سازی معابر و اماکن پایتخت به منطقه۸ تهران رسید

رتبه نخست مناسب سازی معابر و اماکن پایتخت به منطقه۸ تهران رسید

شهرداری منطقه ۸ رتبه نخست مناسب سازی معابر و اماکن پایتخت (ویژه توانیابان و معلولین) را در بین مناطق ۲۲گانه تهران کسب کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸، فاطمه تنهایی شهردار منطقه گزارش جزئیات عملیات مناسب سازی معابر و اماکن در این منطقه را اعلام کرد و گفت: طبق برنامه ابلاغی جامع جهت مناسب سازی معابر و اماکن و بوستان ها در سال ۱۴۰۱ اجرای عملیات مناسب سازی ویژه توانیابان در ۲۰۰ نقطه از ۱۰ معبر و ۶ بوستان و ۵ ساختمان منطقه۸ تهران انجام شده است.

فاطمه تنهایی با اشاره به بخش عمده این مناسب سازی ها که از شرقی ترین تا غربی ترین محور اصلی منطقه هشت تهران، حدفاصل میدان سبلان تا تهرانپارس انجام شده است، افزود: این ۲۰ کیلومتر به گونه ای مناسب سازی شده است که شهروندان توانیابان بتوانند در طول این مسیر بدون هیچ مشکلی تردد کنند.

شهردار منطقه۸ جزییات عملیات اجرایی در خصوص ۲۰۰ نقطه مناسب سازی شده در این معابر را تشریح کرد و ادامه داد: این اقدامات در راستای ایجاد پیوستگی مسیر عابر پیاده در تقاطع ها ،اتصال پیاده رو به لچکی و از لچکی به ضلع مقابل، اتصال پیاده رو به جان پناه و از جان پناه به ضلع مقابل انجام شده است و همچنین ایجاد رمپ در پیاده رو ها که اختلاف سطح با گذر اصلی داشته اند و نصب پل و هندریل از دیگر اقدامات در مناسب سازی معابر بوده است.

شهردار منطقه۸ از عملیات اجرایی مناسب سازی در ۶ بوستان خبرنگاران، مهرآوران، گل یاسمن، مهرنام و مدرسان منطقه خبر داد و تصریح کرد: مناسب سازی‌ هایی که در بوستان های منطقه ای و محله ای انجام شده؛ شامل خط کشی پارکینگ معلولین، همسطح سازی گذرو نصب علائم مختص معلولین، ایجاد نوار بساوایی و نوار اعلان خطر، نصب ست ورزشی معلولین و... در بوستان های منطقه ای و نصب نیمکت معلولین، رنگ آمیزی سطل های زباله و نیمکت ها، همسطح سازی کلیه معابر با گذر اصلی، رفع اختلاف سطح ها، نیز در ۳ بوستان محله ای با هدف تسهیل دسترسی معلولین و توانیابان بوده است.

مناسب سازی در ۵ ساختمان سطح منطقه، ۳ ساختمان ستادی، ۲ ساختمان سرای محله از دیگر فعالیت هایی بود که شهردار منطقه۸ به آن اشاره کرد و افزود: ایجاد نوار بساوایی و نوار اعلان خطر داخل فضای ساختمان جهت دسترسی به آسانسور و اطلاعات، ایجاد رمپ از گذر اصلی به داخل ساختمان ها نصب علائم روی کلید آسانسورها به خط بریل و نصب ترمز برای پله ها بخشی از فعالیت های اجرایی شهرداری منطقه ۸ در مناسب سازی اماکن در پایتخت بوده است.

گفتنی است تنهایی شهردار منطقه ۸ درپایان در خصوص مناسب سازی سرای محله هفت حوض به این نکته اشاره کرد که بدلیل قدیمی بودن ساختمان فقط فضای بیرون ساختمان مناسب سازی شده و فضای داخل قابلیت مناسب سازی نداشته است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط