1401/11/26-21:36
در نشست تخصصی استادان دانشگاه‌های تراز اول کشور در زمینه بافت تاریخی تأکید شد:

تقویت، حفظ و احیای بناهای تاریخی منطقه ۱۲ به عنوان قلب طهران

تقویت، حفظ و احیای بناهای تاریخی منطقه ۱۲ به عنوان قلب طهران

شهردار منطقه ۱۲ از برگزاری نشست تخصصی استادان دانشگاه‌های تراز اول کشور در حوزه بافت تاریخی با هدف سیاست‌گذاری در زمینه تقویت، حفظ و احیای بناهای تاریخی این منطقه به عنوان قلب طهران خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی، شهردار منطقه با تأکید بر سیاست‌های اجرایی این منطقه در زمینه توسعه گردشگری و احیای بافت‌ تاریخی واجد ارزش در منطقه ۱۲ گفت: طی نشستی که در هفته گذشته با حضور استادان برجسته دانشگاه‌های تراز اول کشور در این حوزه برگزار شد، تصمیمات ارزنده‌ای برای گردآوری پژوهش‌های دانشگاهی و تولید محتوا در مورد بافت تاریخی منطقه ۱۲ گرفته شد.

یزدی ضمن تقدیر از حضور دانشگاهیان و توجه نسل جوان به ارزش‌های تاریخی محلات منطقه ۱۲ افزود: محله عودلاجان منطقه ۱۲ یکی از محلات ارزشمند تهران در این حوزه است و جامعه دانشگاهی می‌توانند با روی‌آوردن به پژوهش‌های میدانی، تنظیم رساله کارشناسی ارشد و دکتری، حول محور بافت تاریخی این محله و مشارکت اجتماعی در حوزه گردشگری به تولید محتوای ماندگار و ثبت تاریخ آن کمک شایانی کنند.

گفتنی است نشست یادشده با حضور نیما نیازمند، مدیرکل بافت‌های تاریخی شهرداری تهران و جواد وند نوروز، رئیس بنیاد فرهنگی استاد شهریار و ۳۰ نفر از فارغ‌ التحصیلان دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، خوارزمی، شاهد و الزهرا(سلام‌الله علیها) برگزار شد و در آن ضمن توضیح در مورد قدمت و تاریخچه بناهای تاریخی منطقه در مورد امکان مرمت و احیای هرکدام از آنها که نیاز به مرمت داشتند، بحث و بررسی صورت گرفت.

پس از نشست نیز بازدیدی چهار ساعته از گذر جاویدی، گذر میرزامحمود وزیر و به طور کلی محله عودلاجان و اماکن تاریخی این محله شامل خانه مهربان، خانه پروین اعتصامی، خانه دبیرالملک، خانه مدرس، حمام نواب، امامزاده یحیی(علیه‌السلام) و سرای کاظمی انجام شد./خبر طهرون

نظرات

captcha

اخبار مرتبط