1401/11/27-19:30
در جلسه شورای سلامت مطرح شد:

راه اندازی خانه ختام به طور پایلوت در منطقه ۱۳

راه اندازی خانه ختام به طور پایلوت در منطقه ۱۳

در جلسه شورای سلامت شهرداری منطقه ۱۳، پیشنهاد راه اندازی خانه ختام (خانه توسعه انسانی محله) به طور پایلوت در این منطقه با همکاری سازمان های ذینفع در امر سلامت مطرح شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، شورای سلامت منطقه با حضور مدیر کل سلامت شهرداری تهران، رئیس مرکز بهداشت شرق تهران، شهرداران نواحی و جمعی از معاونان و مدیران، دبیران منطقه ای کانون های سالمندان و معلولان برگزار و هم اندیشی و برنامه ریزی برای بهبود عملکرد منطقه در حوزه سلامت انجام شد.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران در این جلسه با تاکید بر اینکه موضوع بهداشت و تندرستی را مهم می دانیم گفت: نباید به موضوع سلامت تنها از نگاه بهداشت و درمان نگریست، این حوزه ابعاد و جنبه های مختلفی دارد، چرا که شهروندان در زندگی روزمره خود با آسیب های مختلف اجتماعی و گاهی روحی روبرو هستند که می بایست مورد توجه قرار گیرد.

او در بخشی از صحبت هایش بر ضرورت پایش کارگاه‌های آموزشی تاکید کرد و افزود: برنامه های آموزشی باید هدفمند و بر اساس گروه هدف اجرایی و پس از برگزاری نیز با توجه به شاخصه های این حوزه، اثرگذاری آن سنجش شود.

دکتر صاحب، یکی از فعالیت های حوزه سلامت در شهرداری تهران را مردمی سازی پیام های سلامت عنوان کرد و اظهار داشت: می بایست آموزش ها به نحوی باشد که افراد نسبت به رفتار خود و نزدیکانشان احساس مسئولیت کرده و بتوانند از خود مراقبت کنند.

او، جلب مشارکت احاد مردم در قالب گروه های اجتماع محور محله ای در برنامه های سلامت را از دیگر محور های مهم فعالیت حوزه سلامت دانست و افزود: باید نیاز گروه های هدف را شناسایی و پس از طبقه بندی، برای آن برنامه ریزی لازم را انجام دهیم.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران ادامه داد: مهم ترین سرمایه های حوزه سلامت کانون ها هستند که از طریق این ظرفیت می توانیم خدمات را با حضور بین شهروندان، فعالانه ارائه کنیم.

دکتر صاحب، پیشنهاد، ایجاد و راه اندازی خانه ختام در منطقه ۱۳ را به طور پایلوت مطرح کرد و افزود: "ختام" مخفف "خانه توسعه انسانی محله" است که با اختصاص محلی، سازمان های ذینفع در حوزه سلامت برای ارائه خدمات بهینه با یکدیگر تعامل و همکاری کنند.

شهردار منطقه ۱۳ در این نشست با بیان اینکه در بدنه مدیریت شهری خود را موظف به انجام مشارکت در تأمین سلامت مردم و شهروندان می‌دانیم، گفت: توجه به سلامت شهروندان و بهداشت شهری از وظایف مهم شهرداری محسوب می‌شود، لذا شهرداری منطقه۱۳ در کنار متولیان امر سلامت آمادگی دارد این موضوع را با جدیت دنبال و با ورود جدی به این عرصه مسائل و مشکلات را برطرف کند.

تعبیه استندهای اطلاع رسانی سلامت در اماکن پرتردد به ویژه نانوایی ها، سوپرمارکت هاو… به منظور ایجاد ارتباط با شهروندان و احصاء مسائل مردم جهت طرح در جلسات شورای سلامت و اطلاع رسانی رویدادهای سلامت محور دیگر پیشنهاد مدیر کل سلامت برای اجرایی شدن در محلات منطقه۱۳ در جلسه شورای سلامت منطقه۱۳ بود.

شهردار منطقه۱۳ تاکید کرد: شهرداران نواحی چهارگانه، پیگیری و اهتمام لازم را برای اجرای مصوبات جلسات شورای سلامت داشته باشند.

همچنین، ابوذر حسینی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۱۳ با ارائه گزارشی از عملکرد شورای سلامت منطقه۱۳ در سال ۱۴۰۱ گفت: ۱۶ جلسه در سال جاری در نواحی چهارگانه برگزار شده است که ۹۰ مصوبه در این جلسات بر اساس شاخص های سلامت شهری، شهروند سالم و شهر سالم نواحی مطرح شده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط