1401/11/29-13:59
شهردار منطقه ۴:

لزوم تعریف هویت کودک در چیدمان معماری فضای شهری

لزوم تعریف هویت کودک در چیدمان معماری فضای شهری

شهردار منطقه ۴ تهران گفت: با همیاری حوزه های مدیریت شهری و تغییر نگرش شهروندان در ساخت‌وسازهای شهری می بایست هویت کودکان را در شهر زنده کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴؛ "علی اصغر کمالی زاده" در بخش اول نشست دبیرخانه ی منطقه ای مصوبه کاهش بیسوادی با اشاره به فضاسازی بافت شهری در استفاده ایمن کودکان از این فضا گفت: با توجه به تفاوت شرایط زندگی کودکان با گذشته در محیط های آپارتمانی و نگرانی های والدین، می بایست در ساخت و ساز ها و بافت های شهری نیازهای کودکان را در نظر گرفت.

او در ادامه افزود: شهر دوستدار کودک با مناسب سازی مشترک های زیادی دارد؛ چراکه در حوزه های عمران، خدمات شهری، ترافیک و اجتماعی می بایست آموزش های لازم را در ساخت و سازهای شهروندان، ساخت و ساز شهری، فضاهای عمومی مانند بوستان ها و مجموعه های ورزشی هویت کودک را در چیدمان معماری فضای شهری تعریف کرد.

کمالی زاده خاطر نشان کرد: اشاعه فرهنگ دوستدار کودک با آموزش در ساخت فضاهای بازی مناسب در مجتمع های مسکونی، فضاهای شهری و... باید تعریف شود و در این میان برگزاری جلسات مستمر و پایش اقدامات حوزه ها از اهم کار است.

در ادامه "قضاتلو" معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۴ در بخش دوم این نشست از پیگیری و اجرای برنامه های کاهش بیسوای در این منطقه نام برد و خواستار ایجاد برنامه مدون با همکاری آموزش و پرورش منطقه ۴ در جهت کاهش بیسوادی در منطقه شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط