1401/12/01-00:14
طی ده ماه نخست سال ۱۴۰۱ انجام شد؛

آموزش مستمر مباحث بازیافت در مدارس، مساجد و سرای محلات منطقه ۱۵

آموزش مستمر مباحث بازیافت در مدارس، مساجد و سرای محلات منطقه ۱۵

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۵ گفت: کارگاه های آموزش آشنایی با مباحث بازیافت به صورت مستمر در مدارس، مساجد و سرای محلات باب الرضای تهران طی ۱۰ ماه گذشته سال ۱۴۰۱ برپا بود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، هادی صدیقی با اشاره به اینکه کلاس های آموزشی در راستای ارتقای فرهنگ تفکیک از مبدا و تولید کمتر پسماند در ۴۳۵ کارگاه در مدرسه برگزار و ۴۳ هزار دانش آموز با مباحث آشنا شد، افزود: همچنین اين دوره ها در ۱۰۵ مسجد برگزار و ۲۴۰ کارگاه نيز در سرای محلات برپا شد.

او به ساير اقدامات حوزه مديريت پسماند اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی جهت آموزش شهروندی به منظور ترویج و نهادینه سازی فرهنگ مدیریت پسماند(کاهش تولید، کم حجم سازی و تفکیک در مبدأ) و پوشش تمامی مبادی تولید اعم از واحدهای مسکونی، اداری، تجاری، آموزشی، مذهبی و... و کلیه گروه های مخاطب اعم از بزرگسالان، کودکان و... به صورت مستمر طی این مدت انجام و ۱۹۲۵۶ نفر در واحدهای مسکونی، ۳۴۰۹ نفر از واحدهای تجاری، ۲۲۲۶ نفردر مراکز اداری و ۳۰۲۶ نفر در مراکز فرهنگی آموزش ديدند.

صدیقی افزود: توزيع ۲۰۶۱ مخزن بازیافت، اجرای گروه هنری در مدارس(نمايش عروسکی)، جمع آوری ۲۸۱ هزار کیلوگرم شیشه و جمع آوری ۳ میلیون و ۲۴ هزار کیلوگرم پسماند خشک از طریق خودروهای ملودی، غرفه های بازیافت و مدارس از سایر اقدامات این حوزه طی این مدت است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه اضافه کرد: برپایی گلماند، ورزش ماند، پلاسکو ماند، پسماند مارکت، تفریح ماند و هایپرماند در بوستان گلگشت ناحیه ۲، بوستان فجر ناحیه ۵ و بوستان نرگس ناحیه ۶ از دیگر اقدامات نوین اداره مدیریت پسماند در جلب مشارکت شهروندان در تفکیک و کاهش پسماند است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط