1401/12/01-16:26

بازديد نمايندگان مجلس و مديران سازمان برنامه و بودجه از پروژه قطار ملى مترو

بازديد نمايندگان مجلس و مديران سازمان برنامه و بودجه از پروژه قطار ملى مترو

جمعى از نمايندگان مجلس و مديران سازمان برنامه و بودجه از پروژه طراحى و ساخت قطار ملى مترو بازديد به عمل آورده و قول مساعدت به منظور همراهى براى عملياتى شدن فرآيند توليد انبوه اين دستاورد ملى دادند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط ‌عمومى و امور بين‌الملل شركت راه‌آهن شهرى تهران و حومه (مترو) پروژه قطار ملى مترو كه اين روزها و هفته‌ها مراحل پايانى تست‌هاى فنى را پشت سر مى‌گذارد، اينك بيش از هر زمان ديگر مورد توجه مديران و مسئولان كشورى قرار‌ گرفته و بازديدهاى متعددى از آن صورت مى‌پذيرد.

در اين راستا جمعى از نمايندگان مجلس و مديران سازمان برنامه و بودجه ضمن حضور در محل شركت واگن‌سازى تهران (پايانه فتح‌آباد) از نزديك در جريان مراحل طراحى و ساخت اين ابر پروژه صنعتى قرار گرفته و در ادامه مسير پايانه فتح‌آباد تا كهريزك را با استفاده از نخستين نمونه قطار ملى مترو پيمايش كردند.

حمايت از توليد انبوه قطار ملى مترو كه سطح داخلى‌سازى آن به ۸۵ درصد رسيده ‌است، در برنامه هفتم توسعه كشور با اختصاص بودجه و اعتبارات لازم ميسر مى‌‌شود كه اين امر مورد تاكيد نمايندگان مردم در مجلس شوراى اسلامى قرار گرفته ‌است.

در جريان بازديد صورت‌گرفته، دكتر اكبرى، دكتر شريعتى نياسر، دكتر اقبال شاكرى، دكتر نوروزى از كميسيون‌هاى عمران و صنايع مجلس به همراه دكتر امانى همدانى معاون فنى، امور زيربنايى و توليدى سازمان برنامه و بودجه و مهندس رحمانى مديركل امور راه و ترابرى مديريت عمران شهرى و روستايى سازمان برنامه و بودجه حضور داشته و از مجموعه شهردارى تهران و ساير نهادهاى دست‌اندر‌كار پروژه قطار ملى نيز مهندس درستى مديرعامل شركت بهره‌بردارى مترو، مهندس مقدمى مديرعامل شركت واگن‌سازى تهران به همراه مهندس كمالى‌نژاد معاون وى، دكتر طيبى، مهندس طاهرزاده و جمعى از مهندسان و كارشناسان ذيربط، مدعوين را همراهى مى‌كردند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط