1401/12/01-23:34
در چهل‌وچهارمین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران و تحقق شهر ایمن عنوان شد؛

تلاش برای داشتن شهری ایمن و عاری از خطر

تلاش برای داشتن شهری ایمن و عاری از خطر

بابایی عضو و رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران در چهل‌وچهارمین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران با رویکرد تحقق شهر ایمن از لزوم اقدامات پیشگیرانه در مواقع بحرانی خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴؛ در این جلسه که با حضور بابایی عضو و رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران ، نصیری رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، کمالی زاده شهردار منطقه ۴ و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، درخصوص برنامه ها، ایده ها، اقدامات و فعالیت های پیشگیرانه از بحران بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه بابایی گفت: موضوع ایمنی یکی از موضوعات پر اهمیتی است که شاید آن طور که شایسته و بایسته بوده، بدان توجه نشده است. به همین دلیل با تشکیل جلسات به صورت نظارت ستادی در مناطق ۲۲گانه سعی داریم این مهم را پیگیری کرده و در راه ایمن سازی شهر قدم های استواری را برداریم.

او ادامه داد: خداوند را شاکریم که با گزارشات و اقداماتی که مدیریت شهری منطقه ۴ درخصوص رفع خطر و تعیین تکلیف ساختمان های پرخطر این منطقه ارائه داده تا امروز پشتکار، مسوولیت پذیری، نظم و پیشرفت را در این منطقه شاهد بوده ایم.

بابایی خطاب به شهرداران نواحی ۹گانه شهرداری منطقه ۴ گفت: از آنجا که مدیریت شهری با حجم بالای وظایف روبروست، لذا بحث رفع خطر، بحران و معضلات به طور مستقیم برعهده شهرداران نواحی خواهد بود و اقدامات ایشان درخصوص رفع بحران ها از جمله ایمن سازی ساختمان های ناامن، گودهای پرخطر و... ارزیابی و اطلاع رسانی خواهد شد.

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این نشست گفت: تا به امروز خواسته افکار عمومی این بوده است که اسامی و تعداد ساختمان های ناایمن شهر به آنها اطلاع رسانی شود، اما مدیریت شهری پایتخت تلاشش را برای ایمن سازی بالا برده تا حفظ جان انسان ها را تا سرحد امکان اجرایی سازد.

بابایی ادامه داد: در این خصوص و برای محقق شدن این اولویت ایجاد کمیته های ایمنی در نواحی ۹گانه منطقه ۴ به صورت مستمر الزامی است.

در ادامه این جلسه کمالی زاده شهردار منطقه ۴ گفت: متاسفانه منطقه ۴ به عنوان پرجمعیت ترین و پروسعت ترین منطقه پایتخت در موارد بحرانی بیشترین تلفات را خواهد داشت و این مهم تلاش مضاعف و اقدامات پیشگیرانه مدبرانه را می طلبد.

او ادامه داد: خداوند را سپاسگزاریم که این منطقه در مدیریت بحران رتبه سوم و در واحد HSE رتبه اول را در مناطق ۲۲گانه کسب کرده و این امر در اجرا، برنامه ریزی و اقدمات پیشگیرانه از بحران ما را کمک می رساند.

در ادامه این جلسه جمعی از مدیران شهری به ارائه گزارش از عملکرد ادارات آتش نشانی، مدیریت بحران و... داده و دستورات لازم از مدیران شهری را دریافت کردند.

در پایان این جلسه از خانواده های معظم و معزز شهدای آتش نشان که جان خود را برای حفاظت و ایمنی شهروندان از دست داده بودند، تقدیر به عمل آمد.

شایان ذکر است پس از این جلسه بابایی و کمالی زاده در ملاقات مردمی که با شهروندان این منطقه داشتند، به سوالات و درخواست های همشهریان گوش فردا داده و دستورات لازم را درخصوص رفع مشکلات ایشان صادر کردند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط