1401/12/03-23:16
در آیین آغاز به کار مرکز کارآفرینی اجتماعی رسالت در منطقه ۱۹ مطرح شد؛

تقویت مسئولیت اجتماعی در اشتغال‌زایی و کار آفرینی برای اقشار آسیب پذیر

تقویت مسئولیت اجتماعی در اشتغال‌زایی و کار آفرینی برای اقشار آسیب پذیر

آیین آغاز به کار چهارمین مرکز کارآفرینی اجتماعی شهر تهران در شهرک رسالت منطقه ۱۹ با حضور احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، تورج فرهادی شهردار منطقه و مدیران شهری برگزار و بر تقویت مسئولیت اجتماعی در اشتغال‌زایی و کارآفرینی برای اقشار آسیب پذیر تأکید شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی ضمن تبریک ۲۹ بهمن روز کار آفرینی و قدردانی از حمایت های مدیریت شهری منطقه در راه اندازی این مرکز افزود: مرکز کار آفرینی رسالت شانزدهمین مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار و کار آفرینی اجتماعی و چهارمین مرکز کارآفرینی اجتماعی در شهر تهران است و دو مرکز کارآفرینی دیگر نیز تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

به گفته این مسئول مرکز کار آفرینی رسالت با بهره مندی از ظرفیت گروه های جهادی، پشتیبان های مشاغل خانگی برنامه هایی را به منظور اشتغالزایی، رونق تولید و کار آفرینی در نظر دارد و طی برنامه ریزی های انجام شده  در کمتر از یک سال ۳۰۰ نفر کار آفرین آموزش داده و راهی بازار کار خواهد کرد.

احمدی صدر بر رویکرد اجتماعی بودن این مرکز و ارائه خدماتی فراتر از موضوعات آموزش، کار آفرینی، خدماتی از جنس تسهیلگری و مشاوره های مرتبط با خانواده تأکید کرد.

در ادامه تورج فرهادی گفت: این مرکز پیرو پیگیری ها، نگاه شهردار تهران و مسئولیت اجتماعی در حوزه خدمات اجتماعی و در راستای منویات مقام معظم رهبری درخصوص تولید، کار آفرینی و اشتغال زایی در سال تولید دانش بنیان و کار آفرینی اقدامی تحسین برانگیز و منشأ خیر برای اقشار آسیب پذیر و در معرض آسیب است.

او ادامه داد: به منظور تقویت مسئولیت اجتماعی در قالب های متفاوت حقیقی و حقوقی باید در رفتار، کردار و گفتار به گونه ای عمل کنیم که مشارکت و همدلی ایجاد شود تا به انسجام برسیم و در کنار آن عدالت اجتماعی ارتقاء یابد.

فرهادی با اشاره به اینکه در این مرکز تسهیل گری در کسب و کار، توانمند سازی و آموزش درمسیر اشتغال افراد آسیب پذیر و در معرض آسیب به منظور حمایت و دستگیری از آنها انجام می شود خاطر نشان کرد: با تدبیر پیش رو اتفاقات خوبی در راستای مسئولیت اجتماعی مان  به منظور اشتغالزایی و بهبود معیشت، تحکیم بنیان خانواده، کرامت انسانی و تولید پایدار بویژه در محلات کم برخوردار رقم خواهد خورد.

شهردار منطقه با تأکید بر جایگاه منطقه به عنوان درگاه ورودی ۱۸ استان به شهر تهران بیان کرد: ظرفیت ویژه خدمات درگاهی و بازارها، کارگاه‌های تولیدی موجود نشان می دهد که این محدوده کار و فعالیت است که باید در مسیر حقیقی خود ریل گذاری شود.

براساس این گزارش مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران و شهردار منطقه از قسمت های مختلف این مرکز کارآفرینی اجتماعی بازدید و با کار آفرینان در خصوص فعالیت هایشان گفتگو کردند.

در این مراسم از پدر معزز شهید محسن علیرضا با اهدای لوح تقدیر شد.

شایان ذکر است مرکز کارآفرینی اجتماعی رسالت در شهرک رسالت تقاطع خیابان شهید بهشتی و شهید عزتی میدان ساعت پلاک ۵۱ واقع شده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط