1401/12/07-21:29

اجرای طرح ارتقا فرهنگ آپارتمان نشینی در منطقه ۱۳

اجرای طرح ارتقا فرهنگ آپارتمان نشینی در منطقه ۱۳

شهردار منطقه ۱۳ از اجرای طرح ارتقا فرهنگ آپارتمان نشینی به صورت پایلوت در محله امامت خبر داد و گفت: این طرح در سایر محلات دوازده گانه نیز به طور کارگاهی در سرای محلات، مدارس و مساجد اجرائی می شود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه با تاکید بر اینکه فرهنگ، جز جدانشدنی زندگی آپارتمان نشینی است و نادیده گرفتن آن، مشکلات اجتماعی و معضلات روانی بزرگی را به وجود می آورد گفت: با آموزش و آگاهی درباره مسائل آپارتمان نشینی و عناصر پیش برنده فرهنگ ایرانی و اسلامی در این زمینه، می توان فرهنگ آپارتمان نشینی را ارتقا داد.

او با بیان اینکه در این طرح تلاش می شود تا تغییر رفتار شهروندان را از شهرنشینی به شهروندی آگاه و مسئولیت پذیر در حوزه های مهم و پر کاربرد هدایت کرده و کمک شود تا با انجام برنامه های هدف دار، موثر و مشارکتی تغییر رفتار قابل مشاهده صورت پذیرد، افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغی و با توجه به مجموعه ای از اقدامات سیاستی، مدیریت دانش، تبلیغی–رسانه ای و فعالیت های اجتماع محور با رویکرد جامعه پذیری و پایدار سازی رفتار متقابل شهروندان و شهر به سوی بهبود و تغییر رفتار در حوزه های فرهنگ قوانین و حریم خصوصی، اخلاق همسایگی و مشارکت، محیط زیست با تاکید بر مدیریت و کاهش پسماند و ایمنی شهری حرکت نمائیم.

شهردار منطقه ۱۳، ارتقای کیفیت زندگی شهروندان از طریق ارتقا فرهنگ آپارتمان نشینی را از اهداف اصلی این طرح برشمرد و افزود: تغییر رفتار شهروندان از طریق ارتقای آگاهی در حوزه های قوانین و حریم خصوصی در زندگی آپارتمانی حوزه های مدیریت و کاهش پسماند، فرهنگ و اخلاق همسایگی، ایمنی شهری، ساختار های محلی، ارتقای مشارکت و مسئولیت پذیری اجتماعی انجام می شود. 

او تشکیل دبیرخانه منطقه ای، برگزاری دوره های آموزشی با موضوع آپارتمان نشینی در سرای محلات، مدارس و مساجد، نشر محتواهای تولید شده در کانال های مجازی، نصب و اکران کمپین های طراحی شده و... از اجرای برنامه ها و فعالیت های طرح آپارتمان نشینی توسط اداره آموزش های شهروندی در محدوده برشمرد.

شهردار منطقه ۱۳، با اشاره به انتخاب محله امامت به عنوان محله پایلوت در طرح ارتقا فرهنگ آپارتمان نشینی ادامه داد: جلسات توجیهی طرح در سطح محله برگزار شده و تیم تسهیل گر متشکل از سه عضو نسبت به انجام فعالیت های متناظر، بازدید میدانی، تهیه بانک اطلاعاتی و شناسایی مدیران ساختمان، انتخاب بلوک مورد مداخله برای اجرای مداخلات اجتماع محور، شناسایی و تشکیل تیم کنشگر و انجام نیاز سنجی مشارکتی و اجرای مداخلات و رویداد های محلی و برگزاری جلسات توجیهی محلی و شرکت در جلسات دبیرخانه منطقه ای اقدام می کنند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط