1401/12/07-22:21
سخنگوی شهرداری تهران:

پیگیری حضور کارشناسان نظام مهندسی برای بررسی پایداری ساختمان بهار/ نامه‌نگاری شهرداری منطقه ۷ با اداره کل معماری و ساختمان

پیگیری حضور کارشناسان نظام مهندسی برای بررسی پایداری ساختمان بهار/ نامه‌نگاری شهرداری منطقه ۷ با اداره کل معماری و ساختمان

سخنگوی شهرداری تهران از نامه‌نگاری شهردار منطقه ۷ با اداره کل معماری و ساختمان برای بررسی وضعیت پایداری ساختمان بهار در پی وقوع حادثه آتش‌سوزی خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از رکنا، عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران در خصوص نامه‌نگاری شهردار منطقه ۷ درباره ساختمان ۱۰ طبقه در خیابان بهار اعلام کرد: بعد از وقوع آتش سوزی در خیابان شماره ۱۵۳، شهردار این منطقه به همراه جمعی از مدیران نامه‌ای برای اداره کل معماری و ساختمان تنظیم کردند.

وی در ادامه درباره کلیات نامه شهردار منطقه ۷ برای اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران اضافه کرد: نامه مذکور در خصوص استفاده از کارشناسان سازمان نظام مهندسی ماده ۲۷ برای بررسی بیشتر و تخصصی‌تر این ساختمان است.

محمدخانی در توضیح ماده ۲۷ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان عنوان کرد: بر اساس ماده ۲۷ وزارتخانه، مؤسسات دولتی، نهادها، نیروهای نظامی و انتظامی، شرکت‌های دولتی و شهرداری ها می توانند در ارجاع امور کارشناسی با رعایت آئین نامه خاصی که به پیشنهاد مشترک «وزارت مسکن و شهرسازی» و «وزارت دادگستری» به تصویب هیأت وزیران می رسد، به جای کارشناسان رسمی دادگستری از مهندسان دارای پروانه اشتغال که به وسیله سازمان استان معرفی می شوند استفاده نمایند.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل در پاسخ به نتیجه نامه ارسال شده اظهار کرد: در نهایت اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران این تقاضا را به نظام مهندسی ارجاع داده است.

وی در ادامه عنوان کرد: کارشناسان نظام مهندسی برای بازدید از ساختمان ۱۰ طبقه تجاری-اداری در خیابان بهار به محل اعزام می شوند تا در خصوص خطرناک بودن و یا پایدار بودن ساختمان از نظر سازه ای، نظر دهند.

محمدخانی در پایان درباره اصلاح و مقاوم‌سازی این ساختمان بیان کرد: با توجه به نظر کارشناسان در این حوزه، در صورتی که آسیبی متوجه ساختمان و ساختمان‌های اطراف باشد، تمهیدات مورد نیاز و مقاوم‌سازی باید صورت گیرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط