1401/12/10-10:05

طول مسير قابل بهره‌بردارى از خط ۶ به ۲۷ كيلومتر مى‌رسد

طول مسير قابل بهره‌بردارى از خط ۶ به ۲۷ كيلومتر مى‌رسد

مديرعامل شركت مترو تهران با همراهى مجرى خط ۶ و دست اندركاران ساخت اين خط،‌ از روند پيشرفت عمليات اجرايى و تكميل ايستگاه‌هاى ميدان شهداى هفتم‌تير، ميدان حضرت وليعصر(عج)، بوستان لاله و خيابان كارگر بازديد به عمل آورد؛ اين ايستگاه‌ها قرار است تا قبل از پايان سال جارى به عنوان ايستگاه‌هاى قطعه ميانى خط ۶ مترو به بهره‌بردارى برسند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومى و امور بين‌الملل شركت راه‌آهن شهرى تهران و حومه (مترو) طبق برنامه‌ريزى‌هاى صورت گرفته، قطعه ميانى خط ۶ مترو در بخش حدفاصل ايستگاه تربيت مدرس تا ايستگاه ميدان امام حسين(ع) به طول تقريبى ۹ كيلومتر با ۴ ايستگاه،‌ قرار است در هفته پايانى اسفند ماه سال جارى افتتاح شود.

با محقق شدن اين مهم، در واقع ۲۷ كيلومتر از مسير خط ۶ در قالب ۱۷ ايستگاه به صورت يكپارچه در اختيار شهروندان قرار مى‌گيرد و اين در حالى است امكان تبادل مسافر با ۵ خط ديگر نيز به همين سبب مهيا خواهد شد. اين ۲۷ كيلومتر ۹ منطقه شهر تهران را پوشش مى‌دهد.

 افزوده شدن قطعه ميانى خط ۶ با ۴ ايستگاه به شبكه مترو پايتخت، به تعبيرى باعث مى‌شود فازهاى اول و دوم خط ۶ كه در سال‌هاى گذشته افتتاح شده‌اند به يكديگر متصل شده و ميزان مسافرگيرى اين خط به ميزان قابل توجهى افزايش يابد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط