1401/12/10-17:02
صارمی در همایش شهرداران و نواحی شهرداری و سازمان آتش نشانی تهران:

زیرساخت های شهری همزمان با رشد جمعیت تغییر نکرده است

زیرساخت های شهری همزمان با رشد جمعیت تغییر نکرده است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در همایش شهرداران نواحی شهرداری و سازمان آتش نشانی تهران بر توجه به مقوله ایمنی و بروز رسانی زیرساخت های شهری همزمان با رشد جمعیت تاکید کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه خبری ۱۲۵، حمید رضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آتش نشان شهید "قریب رضا دارابی" و تقدیر و تشکر از سازمان آتش نشانی تهران در برگزاری این رویداد تصریح کرد: بررسی دوره ای ایمنی بسیار اهمیت دارد به طور مثال: در یک بیمارستان، یک پرستار چندین مرتبه در هنگام بستری یک بیمار، علائم آن را چک می کند، ولی آیا آمار و اطلاعات در شهر پردازش می شود؟ ما در حوادث مربوط به بالابرها هفته ای یک بار حادثه مرگبار داریم. باید برای همه مکان هایی که بالابر دارند دستور العمل ایمنی صادر و ابلاغ شود.

وی افزود: ما باید بپذیریم که زیر ساخت های شهری همزمان با رشد جمعیت شهر پیشرفت نکرده است و هیچ جای دنیا تغییر جمعیتی شهرهای ما را نداشته است.

صارمی با اشاره به تراکم جمعیت در شهرها خاطرنشان کرد: جمعیت بسیار زیادی در شهر تهران زندگی می کنند ولی آیا ما با این افزایش جمعیت توانسته ایم این عقب ماندگی در حوزه های مهم شهرنشینی را جبران کنیم؟

وی افزود: ساختمان ها باید گارانتی داشته باشند و همه ما باید در مجامع تلاش کنیم تا این مهم حل شود، و استاندارد مصالح توسط سازندگان در ساختمان ها اخذ شود و ایمنی در دستور کار قرار گیرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران درباره توجه به اصول ایمنی تاکید کرد: فرهنگ ایمنی مقوله بسیار مهمی است به طور مثال خودروهایی را که در سطح شهر تردد می کنند بررسی میدانی کنیم و ببینیم چه تعدادی از آنها مجهز به خاموش کننده هستند؟ یا کار با خاموش کننده را فرا گرفته اند؟ ما باید به همکاری هم، ایمنی را به عنوان یک فرهنگ نهادینه کنیم.

وی افزود: بسیاری از اماکن دچار تغییر کاربری شده اند که این مسئله ایمنی را به شدت تهدید می کند باید از رسانه ها به عنوان یک ابزار استفاده کنیم و آنها را برای ابراز مسائل به خدمت بگیریم نه اینکه آنها را تهدید بدانیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط