1401/12/15-13:58
شهردار منطقه ۱۱ تهران خبر داد؛

ساماندهی بساط گستران خیابان ولیعصر آغاز شد/اعلام محل و ساعت فعالیت دست فروشان

ساماندهی بساط گستران خیابان ولیعصر آغاز شد/اعلام محل و ساعت فعالیت دست فروشان

شهردار منطقه ۱۱ تهران از اجرای طرح ساماندهی بساط گستران ضلع شمالی و غربی بوستان دانشجو خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین؛ سید محمد موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح این اقدام شهرداری منطقه ۱۱ اعلام کرد: در آستانه نوروز ۱۴۰۲ تعداد ۴۷ غرفه ویژه فروش محصولات صنایع دستی، مواد خوراکی و سوغات اقوام ایرانی توسط پیمانکار شرکت ساماندهی مشاغل در ضلع شمالی بوستان دانشجو مستقر شد و متقاضیان فروش اقلام مذکور در این غرفه‌ها حضور یافتند.

وی اظهار کرد: از محل درآمد اجاره این ۴۷ غرفه به منظور ساماندهی پیاده رو در محور خیابان حضرت ولیعصر(عج) و تسهیل تردد شهروندان و جلب رضایت مردم، تعداد ۵۰ غرفه ۹متری در ضلع غربی بوستان دانشجو برای ساماندهی بساط گستران و دستفروشان این محدوده در نظر گرفته شد.

موسوی با تأکید بر اینکه در هر غرفه ۹ متری ۲ الی ۳ دست فروش مشغول هستند و این طرح در راستای طرح بهاران خدمت «بهارجانها» اجرا شد، تصریح کرد: از ۵ اسفند ماه ساماندهی بساط‌گستران آغاز شد و با توجه به افزایش تمایل به فروش و بساط گستری در این محدوده در شب‌های منتهی به پایان سال سعی کردیم با تعامل و در نظر گرفتن شأن و رعایت اخلاق با اخذ مشخصات هویتی دست فروشان در این محدوده، نسبت به ساماندهی و استقرار این افراد اقدام کنیم.

شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: خوشبختانه با تعامل مناسبی که با دست فروشان برقرار شد تمام غرفه ها به صورت رایگان در اختیار نفرات گذاشته شد و نسبت به سال‌های قبل شاهد نظم تردد بیشتری در این مسیر هستیم.

وی در ادامه افزود: فعلا اجرای این طرح موقتی است و ویژه روزهای انتهایی سال است اما جای بررسی دارد و بعد از نوروز نیز برای ساماندهی برنامه ریزی خواهد شد.

به گفته شهردار منطقه ۱۱، در حال حاضر دست فروشان می توانند از ساعات ابتدایی صبح تا ۱۲ شب در غرفه‌ها به صورت رایگان فعالیت کنند.

موسوی در پایان با اشاره به ساماندهی دست فروشان خیابان حضرت ولیعصر(عج) خاطر نشان کرد: به منظور رعایت نظم و حقوق شهروندی و حفظ حریم معبر، عوامل یگان حفاظت منطقه ۱۱ و معبربان‌ها در این محدوده حضور دارند و نظم تردد در پیاده رو در حال حاضر با این اقدام رعایت شده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط