1401/12/21-15:46
رضا صیادی در آیین گشایش "موزه محله منیره" تاکید کرد؛

احیاء هویت فضاهای شهری رویکرد اصلی سازمان زیباسازی است

احیاء هویت فضاهای شهری رویکرد اصلی سازمان زیباسازی است

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در آیین گشایش "موزه محله منیره" احیاء و حفظ هویت فضاهای شهری پایتخت را رویکرد واقعی سازمان و مدیریت شهری دانست.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران؛ رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در آیین گشایش "موزه محله منیره" واقع در محله ولی عصر(عج) با بیان اینکه حفظ هویت و اصالت در ساخت و سازهای شهری دیگر یک شعار نیست و یک رویکرد واقعی در مدیریت شهری است، افزود: باز آفرینی هویت فضاهای شهری به کمک معماری و میراث فرهنگی هدف اصلی راه اندازی موزه هایی شبیه خانه موزه محله منیره است.

وی ادامه داد: خانه "موزه محله منیره" یکی از خانه های تاریخی دوران قاجار در این محله است که پس از بازسازی و مرمت توسط سازمان زیباسازی و میراث فرهنگی در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

به گفته صیادی در این خانه موزه مخاطبین به زبان راوی با مشاهیر محله و رویدادهای تاریخی و داستانهای خیابان ولی عصر(عج) بیشتر آشنا می شوند.

گفتنی است؛ خانه "موزه محله منیره" (خانه مینایی) واقع در خیابان ولی عصر(عج) سقاخانه کربلایی عباس علی است که بازدیدکنندگان با پیشینه و کارکرد فرهنگ سقایی و روزگاری که در تهران لوله کشی آب آشامیدنی وجود نداشته و سقاهای محلی آب آشامیدنی را به منازل شهروندان می رساندند، آشنا می کند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط