1402/01/19-13:02
زاکانی در پنجاه و یکمین رویداد «امید و افتخار»:

خط قرمز ما از بین رفتن باغات تهران است/تصویب طرح بازآفرینی ده ونک، اسلام‌آباد و نفرآباد در کمیسیون ماده ۵

خط قرمز ما از بین رفتن باغات تهران است/تصویب طرح بازآفرینی ده ونک، اسلام‌آباد و نفرآباد در کمیسیون ماده ۵

شهردار تهران با اشاره به تصویب طرح بازآفرینی ده ونک، اسلام آباد و نفرآباد در کمیسیون ماده ۵ گفت: خط قرمز ما از بین رفتن باغات شهر تهران است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، علیرضا زاکانی در پنجاه و یکمین رویداد امید و افتخار که صبح امروز، شنبه ۱۹ فروردین، برگزار شد، گفت: از نکات مورد توجه شورای ششم تحقق عدالت و کاهش فاصله طبقاتی میان شمال و جنوب شهر تهران بود. یکی از مظاهر این بی عدالتی نیز در مناطق بالایی تهران است مثلاً در همین محله؛ یک طرف رودخانه کن وضع مناسبی دارد و سمت دیگر آن دارای وضعی کاملا نامناسب است. به نحوی که در صورت رخداد  بلایای طبیعی این منطقه  آسیب پذیرتر از  سایر بخش ها خواهد بود.

زاکانی افزود: در مدیریت شهری جدید می‌خواهیم پرونده های بجا مانده از قبل را ببندیم و پرونده بازی برای آینده برجای نگذاریم.

شهردار تهران در رابطه با اقدامات مجموعه مدیریت شهری پیرامون نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: رشد ۶۲ درصدی ساخت و ساز در بافت های فرسوده از اتفاقات خوبی است که نوید کاهش مشکلات در آینده را می دهد. توصیه کلامی به مردم در رابطه با رعایت مسائل ایمنی خوب است اما کافی نیست. باید زمینه را برای میدان داری مردم و نوسازی بافت‌های فرسوده توسط خود آنها فراهم کرد. در همین رابطه در کمیسیون ماده ۵ ساماندهی ده ونک، اسلام‌آباد و نفر آباد تصویب شد.

شهردار تهران در رابطه با مصوبه کمیسیون ماده ۵ پیرامون ده کن نیز افزود: ده کن به چهار قسمت تقسیم شد؛ نخست ۳۰۰ هکتار منطقه کوهسار، دوم ۱۸۰ هکتار باغ خرمالو که قرار است آن را تبدیل به یک تفرجگاه برای شهروندان تهرانی کنیم و مدیریت آن را نیز به خود مردم کن بدهیم تا منبع درآمدی برای ساکنین این محله باشد، سوم ۷۹ هکتار منطقه مسکونی که چالش اصلی ما نیز مرتبط با این ناحیه است و چهارم ۱۶۰ هکتار توتستان که وضعیت مناسبی ندارد  و هنوز درباره آن تصمیم‌گیری نشده است.

زاکانی تاکید کرد: در جلسه بعدی کمیسیون پرونده ده کن تکمیل می‌شود. با این کار یکی از چالش‌های چند ده ساله مردم حل خواهد شد. ما بناست در کن کاری کنیم که هویت این منطقه حفظ شود و جایگزین بافت سنتی آن برج های بلندمرتبه نشود. به همین جهت یکی از خطوط قرمز ما ساخت و ساز در ۱۸۰ هکتار باغات کن است. البته زمینه را برای ساخت و ساز در ۷۹ هکتار منطقه مسکونی کن که ۵ هزار شهروند در آن ساکن هستند هم فراهم خواهیم کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط