1402/01/21-13:44
اخ الصنایع خبر داد:

برگزاری محافل انس با قرآن در مساجد شاخص و محوری منطقه ۱۰ در ماه مبارک رمضان

برگزاری محافل انس با قرآن در مساجد شاخص و محوری منطقه ۱۰ در ماه مبارک رمضان

شهردار منطقه ۱۰ از برپایی محافل انس با قرآن در مساجد شاخص و محوری در طول ماه مبارک رمضان و برگزاری مراسم احیاء در مساجد، هیئات و حسینیه های سطح این منطقه خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، مهدی اخ الصنایع شهردار منطقه ۱۰ با بیان مطلب فوق گفت: همزمان با حلول ماه مبارک رمضان، فعاليت های فرهنگی با محوریت گسترش فرهنگ دينی، قرآنی و با هدف جذب شهروندان به ويژه جوانان و نوجوانان به مسائل دينی و مذهبی برنامه ریزی و در حال اجرا است.

شهردار منطقه ۱۰، برپایی محافل انس با قرآن را فرصتی مغتنم برای دستيابي به آثار و برکات قرآن و آشناسازی و انس بیشتر اقشار جامعه به ويژه جوانان با مفاهيم و آموزه هاي ارزشمند این کتاب آسمانی برشمرد و افزود: در راستای ترويج فرهنگ و معارف قرآنی، محافل انس با قرآن کريم با حضور روحانیون، قاريان ممتاز و استادان برجسته قرآنی و شهروندان منطقه در قالب اجرای گروه تواشیح، قرائت قرآن. جز خوانی و ادعیه، برگزاری مسابقه فرهنگی و تجلیل از خادمین و فعالان قرآنی در ۴ مسجد منتخب سطح منطقه در حال برگزاری است.

وی، شناسایی استعدادهای قرآنی و  بهره‌برداری از ظرفیت دینی و فرهنگی اثرگذار و هدایت‌گر مساجد برای نمازگزاران به عنوان رسالت مهم این پایگاههای انسان‌ساز را حائز اهمیت دانست و گفت: رمضان ماه میهمانی و مهربانی برای ما بندگانش بهترین فرصت برای استفاده از کارکردهای فرهنگی و معنوی مساجد است و بر همین اساس همزمان با برگزاری محافل انس با قرآن شناسایی استعدادهای درخشان قرآنی در این محافل انجام می‌شود.

اخ الصنایع در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» گفت: مدیریت شهری منطقه با هدف آشناسازی نسل سوم و چهارم انقلاب با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، پیروی از آموزه‌های قرآنی و ایجاد فضای معنوی در جامعه با بهره‌گیری از ابعاد دینی، علمی و اعتقادی قرآن کریم، ۴ «محفل انس با قرآن کریم» در مساجد شاخص و محوری مسجد جامع حجت(عج)، مسجد الهادی(ع)، مسجد علی(ع) و مسجد سید الشهدا با حضور حافظان و قاریان برجسته کشوری، خانواده معظم شهدا و جانبازان و تعداد قابل توجهی از شهروندان روزه دار سطح منطقه تا پایان ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط