1402/01/22-13:55
در دیدار شهردار تهران با نماینده UNDP مطرح شد؛

زاکانی: به دنبال ساخت شهری الگو هستیم/ پروویداس: یکی از کارویژه‌های UNDP تسهیل‌گری در روابط است

زاکانی: به دنبال ساخت شهری الگو هستیم/ پروویداس: یکی از کارویژه‌های UNDP تسهیل‌گری در روابط است

شهردار پایتخت با کلودیو پروویداس، نماینده برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد در ایران(UNDP) دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر؛ صبح امروز -سه شنبه ۲۲فروردین ۱۴۰۲- جلسه‌ای مشترک میان شهردار تهران و کلودیو پروویداس، نماینده برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد در ایران(UNDP) برگزار شد. در ابتدای این جلسه شهردار تهران گفت: ایران دهها سال است تحت تاثیر تحریم‌های ظالمانه قرار دارد؛ با این وجود کشورمان پیشرفت‌های خوبی داشته‌است، اما ما امروز نیاز به توسعه همکاری با دیگر نهادها برای بهبود شرایط زندگی مردم داریم. شهرداری تهران با ساحت‌های مختلفی از زندگی شهروندان تهرانی سر وکار دارد به همین جهت زمینه‌های مختلف و مشترکی برای همکاری میان مدیریت شهری تهران و برنامه عمران ملل متحد در ایران(UNDP) می‌توان پیدا کرد. 

زاکانی افزود: یکی از چالش‌های آزاردهنده تهران مساله ترافیک است. اکنون ۷۵ درصد رفت‌وآمدهای شهری به وسیله خودروهای شخصی صورت می پذیرد و تنها ۲۵ درصد شهروندان از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند. این آمار باید برعکس شود و برای تحقق آن ما به دنبال ارتقاء خدمات حمل‌ونقل عمومی و ایجاد شرایط مناسب در این زمینه برای شهروندان هستیم. در همین راستا موضوعات مرتبط با حمل و نقل عمومی و بهره مندی بهتر از این ناوگان می‌تواند زمینه مشترک همکاری میان شهرداری تهران و برنامه عمران ملل متحد در ایران(UNDP) باشد.

شهردار تهران در ادامه گفت: موضوعات خدمات شهری مانند مساله پسماند نیز می‌تواند یکی از سرفصل‌های همکاری میان شهرداری تهران و برنامه عمران ملل متحد در ایران باشد. از ظرفیت پسماند می‌توان برای تولید مواد مختلفی از جمله گرانول، کمپوست، انرژی و ...استفاده کرد. در این رابطه بهره‌مندی از تکنولوژی‌ روز دنیا برای ما مهم است.

زاکانی با پرداختن به اینکه توسعه فضای سبز و مسائل مرتبط با ایمنی پایتخت از دیگر زمینه‌های همکاری میان شهرداری تهران و برنامه عمران ملل متحد در ایران(UNDP) است، تصریح کرد: ما در مجموعه مدیریت شهری جدید به دنبال بازگشت تهران به شرایط زیست محیطی قبلی خود و ایجاد زیستگاه های طبیعی در پایتخت هستیم. تهران روددره‌های زیبایی دارد که احیای آن جزو برنامه‌های ماست، همچنین به واسطه وجود گسل‌های فعال و فرسودگی بخشی از بافت شهر مساله ایمن سازی پایتخت از اولویت‌های اساسی شهرداری تهران است. بر این مبنا با برنامه عمران ملل متحد در ایران(UNDP) می‌توان در زمینه مسایل مرتبط با نوسازی و ایمنی شهر و همچنین توسعه و حفظ امکانات مرتبط با این فضا مانند امکانات سازمان خدمات آتش نشانی همکاری کرد.

زاکانی در ادامه گفت: مساله هوشمندسازی شهر و توسعه فناوری نیز یکی از موضوعات مورد توجه برای همکاری است.

وی در پایان تاکید کرد: تهران اکنون شرایط خوبی دارد اما به این حد قانع نیستیم و به دنبال ساخت شهری الگو می‌باشیم. امیدوارم با همکاری مشترک میان شهرداری تهران و برنامه عمران ملل متحد اتفاقات خوبی در آینده رخ دهد.

یکی از کارویژه‌های UNDP تسهیل‌گری در روابط است

پس از اتمام سخنان شهردار تهران کلودیو پروویداس نماینده مقیم برنامه عمران ملل متحد در ایران(UNDP) گفت: تهران یکی از بهترین شهرهایی است که من دیده‌ام، پیش از این نیز در بعضی از بخش‌ها مانند مساله پسماند با شهرداری تهران همکاری‌ داشته‌ایم و اکنون در نیمه راه این همکاری هستیم.

وی در ادامه با ابراز تاسف از وضع تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران افزود: به رغم وجود تحریم‌ها می‌توانیم منابع مالی برای همکاری مشترک جذب کنیم. البته همواره به مساله وجود تحریم‌ها اعتراض کرده‌ایم و گفته‌ایم نباید مردم متاثر از آن شوند. در همین رابطه یکی از کارویژه‌های ما تسهیل‌گری در روابط است. به عنوان مثال در حوزه هوشمندسازی شهر ممکن است برخی شرکت‌ها ملاحظاتی برای حضور در ایران به واسطه وجود تحریم‌ها داشته باشند، اما ما می توانیم به عنوان یک تسهیل گر زمینه حضور و همکاری آنها با شما را فراهم کنیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط