1402/01/24-12:58

آرای بلاتکلیف و اجرا نشده چهارسال گذشته در منطقه۸ تهران تعیین و تکلیف شد/ رشد ۳۰۰ درصدی وصول جرائم ریالی کمیسیون ماده صد منطقه۸ در سال ۱۴۰۱

آرای بلاتکلیف و اجرا نشده چهارسال گذشته در منطقه۸ تهران تعیین و تکلیف شد/ رشد ۳۰۰ درصدی وصول جرائم ریالی کمیسیون ماده صد منطقه۸ در سال ۱۴۰۱

فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸ با اعلام خبر رشد ۳۰۰ درصدی وصول پرداخت جرائم ریالی کمیسیون ماده صد، نسبت به چهار سال گذشته در منطقه۸ گفت: تعداد ۲۰۵ مورد رای در سال ۱۴۰۱ در منطقه اجرا شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ تنهایی با بیان این موضوع که ساخت‌و‌ساز در شهرها بر اساس قوانین مقررات شورای عالی شهرسازی و معماری و قوانین شهرداری‌ها انجام می‌شود ادامه داد: اگر بنایی بدون اخذ پروانه، احداث و یا بنای ساخته شده مطابق با پروانه اخذ شده نباشد یا بعد از پایان ساخت، بخش‌های دیگری به بنا اضافه شود،‌ کمیسیون ماده ۱۰۰ وظیفه رسیدگی دارد.

وی گفت: بر این اساس، ۲۰۵ مورد از احکام در سال گذشته اجرا شد که از این تعداد ۱۲۷ مورد آرا به املاک غیر مسکونی و ۷۸ رای نیز برای املاک مسکونی منطقه صادر شده بود.

شهردار منطقه۸ در ادامه وضعیت جرائم وصولی ماده ۱۰۰ در سال ۱۴۰۱ را تشریح کرد و گفت: بیشترین تخلفاتی که مدیریت شهری منطقه در آرای املاک مسکونی با آن درگیر بود در موضوع اضافه‌ بنای مسکونی و در املاک غیرمسکونی نیز با موضوع تغییر کاربری از مسکونی به تجاری بوده است.

فاطمه تنهایی در پایان با اعلام خبر اخذ جرائم به میزان چهار برابر وصولی سنوات گذشته افزود: با تلاش همکارانم در سالی که گذشت این منطقه موفق به اخذ جرائم ریالی صادره از کمیسیون ‌های ماده صد قانون شهرداری از آرای بلاتکلیف و اجرا نشده در منطقه۸ تهران شد.

او ادامه داد: این جرائم اعلام شده بر اساس رای صادر شده توسط اعضای کمیسیون ماده صد که متشکل از نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران، نمایندگان وزارت کشور و یک نفر قاضی صاحب صلاحیت از سوی قوه قضاییه است،صادر و تعیین می‌شود و شهرداری بنابر وظایف ذاتی خود موظف به اخذ جرائم مذکور است.

گفتنی است آرای اجرا شده در نواحی سه‌گانه منطقه۸ تهران به ترتيب ۶۶ مورد در ناحیه یک، ۴۰ رای در ناحیه دو و ۹۹ رای در ناحیه سه این منطقه بوده و در مجموع در این منطقه از ۲۶۳ رای صادر شده ۲۰۵ رای اجرا و اعمال قانون انجام شده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط