1402/01/25-23:03

افتتاح پروژه های اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۹ در پنجاه‌‌ودومین پویش امید و افتخار

افتتاح پروژه های اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۹ در پنجاه‌‌ودومین پویش امید و افتخار

پروژه‌ های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و مذهبی منطقه ۱۹ همزمان با پنجاه‌‌ودومین پویش امید و افتخار روز شنبه ۲۶ فروردین با حضور شهردار پایتخت افتتاح و به بهره برداری می رسد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی شهردار منطقه گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان و در راستای ارتقای سرانه های فرهنگی مذهبی، مسجد حضرت ابوالفضل العباس(ع) در ناحیه سه محله نعمت آباد که طی چندین سال گذشته بلاتکلیف رها شده بود در زمینی به مساحت ۸۰۰ مترمربع با زیربنای ۲۳۵۰ مترمربع در سه طبقه با اسکلت بتنی بنا شد.

او ادامه داد: احداث سرای محله اسماعیل آباد به عنوان سیزدهمین سرای محله منطقه ۱۹ تاثیر بسزایی در افزایش سرانه‌های فرهنگی و اجتماعی منطقه به طور ویژه در محلات کم برخوردار دارد که این پروژه در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع و با زیربنای ۲۵۰۰ مترمربع در ۶ طبقه آماده بهره برداری است.

فرهادی با اشاره به اهمیت فراهم شدن زیر ساخت های لازم و فضای مناسب در راستای افزیش نشاط شهروندی و توسعه ورزش همگانی از احداث زمین چمن و رختکن بوستان نسترن به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع با رختکن و سرویس بهداشتی به مساحت ۳۰ مترمربع در یک طبقه در محله خلازیر احداث شده است.

همچنین بهسازی و بازسازی مجموعه فرهنگی، ورزشی امام علی(ع) در بلوار شهید ورامینی و سرای محله شهید کاظمی از دیگر پروژه های قابل افتتاح است.

به گفته فرهادی این مجموعه پس از چندین سال تعطیلی با انجام مرمت و بازسازی کامل در موتورخانه، تاسیسات و ساختمان، بهسازی و مورد بهره برداری قرار گرفته و مجهز به استخر، سونا، جکوزی، زمین چمن مصنوعی، سالن بدنسازی و ورزش های رزمی است.

شهردار منطقه در خصوص پروژه بهسازی و بازسازی مجموعه ورزشی شهید کاظمی خاطر نشان کرد: این ورزشگاه در مساحتی نزدیک به ۹۰۰۰۰ مترمربع و زیربنایی به مساحت ۱۲۰۰۰ مترمربع با گنجایش ۱۵۰۰۰ تماشاگر در مسیر شرق به غرب بزرگراه آزادگان، بین بزرگراه شهید کاظمی و خیابان سهیل واقع شده است.

در راستای افزایش رفاه و ایمنی مراجعان به این مجموعه، تاسیسات برقی و مکانیکی، محوطه سازی، اصلاح پیاده روها و جداول آسیب دیده، تعویض لوله های آب، پست گاز و روشنایی مجموعه ورزشی شهید کاظمی بهسازی و بازسازی شده است.

شهردار منطقه تصریح کرد: بازسازی و راه اندازی مرکز پویاشهر ۲(پرتو) با هدف ارائه آموزش تحصیلی رایگان، مهارت های زندگی و توانمندسازی کودکان کار ایجاد شده که ساختمان این مرکز به مساحت ۳۰۰ مترمربع با اجرای سفیدکاری دیوارها، رنگ آمیزی، محوطه سازی و تکمیل سرویس های بهداشتی مرمت و بهسازی شده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط