1402/01/26-16:22
شهردار تهران:

توجه به ورزش قهرمانی و استعدادیابی در کنار جنبه عمومی ورزش برای ما مهم است

توجه به ورزش قهرمانی و استعدادیابی در کنار جنبه عمومی ورزش برای ما مهم است

شهردار تهران با اشاره به اهمیت ورزش همگانی افزود: در کنار پرداختن به جنبه عمومی ورزش، توجه به ورزش قهرمانی و زمینه‌سازی برای آن و نیز استعدادیابی برای ما بسیار مهم است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در نشست صمیمانه با قهرمانان، پیشکسوتان و مدیران ورزشی کشور که عصر روز ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ در مجموعه ورزشی قمر بنی هاشم(ع) شهرری برگزار شد، اظهار کرد: امروز روز قدس است و ملت رشید ایران یک بار دیگر این آرمان مقدس را که آزادی قدس شریف است، خواستار شدند؛ با یک حضور و تجلی جدید در عرصه ای که بیش از گذشته سقوط رژیم صهیونیستی و کودک کش را به نمایش گذاشت.

شهردار پایتخت با بیان اینکه توفیق داریم در مجموعه مدیریت شهری، به موضوع ورزش توجه ویژه و خاص داشته باشیم، گفت: هم از بعد ورزش هایی که منجر به سلامت روحی جامعه و رشد نشاط در متن جامعه می شود و هم از منظر اینکه دقت و توجه به ورزش قهرمانی و افتخار آفرینی برای کشور عزیزمان را در این موضوع پیگیری کنیم، به مقوله ورزش می‌پردازیم.

وی تصریح کرد: آنچه که در مدیریت شهری، نسبت به آن مسئولیت مستقیم داریم، ورزش های عمومی است و توجه به سلامت و نشاط جامعه و ایجاد ویژگی هایی که در مسیر آن، جامعه از شور و نشاط بهتری برخورد شود. اما در کنار پرداختن به جنبه عمومی ورزش، توجه به ورزش قهرمانی و زمینه سازی و استعداد یابی هم برای ما بسیار مهم است. 

وی در ادامه از جویبار، مهد کشتی ایران هم یاد کرد و بیان کرد: روحیه  رقابت و شور و نشاط همان چیزی است که دوستان عزیز در سازمان ورزش شهرداری هدف گذاری کرده‌اند تا بتوانیم در رشته های مختلفی که امکان رقابت در آن برای بانوان و آقایان فراهم هست، زمینه را فراهم کنیم. 

شهردار تهران افزود: مسابقاتی هفت ماه قبل از عید آغاز شد. قریب به ۶۰۰هزار نفر در سطح شهر تهران در ۱۶ رشته ورزشی باهم رقابت کردند و نفرات برتر باید باهم رقابت کنند تا قهرمان مشخص شود. 

وی با تاکید بر اینکه حرکت عمومی مدیریت شهری مبتنی بر رونق ورزش عمومی و میدان دادن به ظرفیت های ورزشی و استعدادهاست، افزود: ما قابلیت های مختلفی در ایران عزیز داریم که برگزاری رقابت ها می تواند امکانی فراهم کند که در عرصه های ورزشی، علمی، فرهنگی و... بر بام جهان بنشینیم و این اتفاق به لطف خدا و تلاش عزیزان خواهد افتاد. 

بنا بر این گزارش وی در پایان پای صحبت ورژشکاران و پیشکسوتان نشست.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط