1402/01/26-18:03
زاکانی در پنجاه و دومین رویداد امید و افتخار:

امسال کلنگ احداث ۲۰ مسجد بر زمین می‌خورد/ توسعه منطقه۱۹ بر محور الگوی صحیح

امسال کلنگ احداث ۲۰ مسجد بر زمین می‌خورد/ توسعه منطقه۱۹ بر محور الگوی صحیح

شهردار تهران گفت: هدف ما کاهش فاصله‌ شمال و جنوب شهر و افزایش عدالت است. بر همین مبنا به مناطق جنوب تهران توجه ویژه‌ای داریم.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، صبح امروز پروژه‌های فرهنگی و هنری منطقه ۱۹ در پنجاه و دومین رویداد امید و افتخار با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران افتتاح شدند. زاکانی در ابتدای این مراسم گفت: در مدیریت شهری چهار محور تحولی را دنبال می کنیم که یکی از این محورها تحول روحی شهر است و در کانون آن مساجد قرار دارد.

زاکانی تاکید کرد: سال گذشته شورای شهر نظام نامه اداره محلات را تصویب کرد این نظام نامه دو جز دارد نخست چهره‌های حقوقی و مردمی محلات مانند ائمه جمعه، مدیران مدارس و… و دوم چهره‌های معتمد و امین هر محله که این دو جز بناست با محوریت مساجد محلات را اداره کنند.

وی افزود: توسعه مساجد در شهر تهران نیز بر همین مبنا برای ما دارای اهمیت است. امسال کلنگ احداث ۲۰ مسجد بر زمین خواهد خورد.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: منطقه ۱۹ ظرفیت‌های زیادی دارد که سالیان سال رها شده است که با توجه به این اقدامات انشاالله چهره منطقه به زودی تغییر خواهد کرد. 

وی افزود: پیش از این تهران بر اساس یک الگوی درست رشد نکرده، به عنوان مثال در دهه نود منطقه‌ای در تهران بدون در نظر گرفتن الگویی درست رشد کرد. اکنون در این منطقه از ۷ سرانه لازم برای زندگی ۶ سرانه وجود ندارد، بنا بر این آسیب شناسی از هم اکنون که به دنبال توسعه منطقه ۱۹ هستیم، در تلاشیم این توسعه بر محور یک الگوی درست شکل گیرد.

زاکانی در پایان افزود: هدف ما کاهش فاصله‌ شمال و جنوب تهران‌ و افزایش عدالت است. بر همین مبنا به مناطق جنوب تهران توجه ویژه‌ای داریم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط