1402/01/29-15:40

تلاش برای تکمیل سازه نگهبان گود فاز دوم برج میلاد تا پایان تابستان

تلاش برای تکمیل سازه نگهبان گود فاز دوم برج میلاد تا پایان تابستان

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، از آخرین اقدامات انجام شده به منظور پایدارسازی گود فاز دوم برج میلاد بازدید میدانی به عمل آورد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی برج میلاد، "سیدجعفر تشکری هاشمی" رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران به همراه "عباس شعبانی" معاون فنی و عمرانی و "هادی حق بین" مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران صبح روز دوشنبه ۲۸ فروردین ماه از پروژه پایدارسازی دائم گود فاز دوم برج میلاد بازدید کردند تا از نزدیک در جریان آخرین وضعیت اجرایی این پروژه مهم قرار گیرند.

"تشکری هاشمی" طی این بازدید ضمن استماع گزارشی از اقدامات انجام شده به منظور پایدارسازی گود فاز دوم برج میلاد، از روند اجرایی این پروژه ابراز رضایت کرد و خواستار تدوین گزارشی در خصوص زمان‌بندی و میزان اعتبارت لازم برای تکمیل پروژه شد.

وی در حاشیه این بازدید با اشاره به طراحی‌های گذشته این گود پُرخطر و لزوم ایمن‌سازی آن، گفت: پیش‌بینی ما برای ساخت پروژه‌های بزرگ‌تر انجام شده بود اما بنا بر نوع سازه، تصمیم گرفته شد تا ساختمان‌هایی با ارتفاع کمتر ساخته شوند و در قالب کاربری‌های فرهنگی و اجتماعی مورد استفاده قرار گیرند.

این عضو شورای شهر تهران، در خصوص سیستم‌های پایش و ارتقای سطح ایمنی این ساختمان‌ها، افزود: بعد از تحقیق و بررسی سه طرح جامع یعنی خاک‌ریزی، استفاده از سازه‌های نگهبان و سازه‌های مقاومی که ایمنی بیشتر و هزینه‌ کمتری دارند را انتخاب کردیم تا در این شرایط، بتوانیم قسمت‌های زیرین این پروژه را با کاربری پارکینگ خودرو، برای مراجعه‌کنندگان قابل استفاده کنیم.

تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه تمام این سازه‌ها باید ماندگاری و مقاومت بالایی داشته باشند و برای اجرای آنها، سرمایه‌گذاران مناسب مورد استفاده قرار گیرند، گفت: با توجه به همجواری دیواره‌های این پروژه و ساختمان سالن همایش‌های برج میلاد، ایمن‌سازی گود و ساخت پروژه مذکور، به هیچ عنوان نباید به ساختمان اصلی برج صدمه‌ای وارد کند و باید از جداره‌های ایمن‌تری استفاده کنیم تا با وجود آب و فاضلاب اصلی با چالش جدیدی روبه‌رو نشویم.

وی با بیان اینکه روند اجرای این پروژه، اساسی و اصولی در دست اجراست و شورای شهر نیز این قول را می‌دهد تا تمام تلاش خود را برای سرعت بخشیدن به روند پروژه با رعایت جوانب ایمنی و کیفیت و رفع موانعی که بر سر راه آن قرار دارد، انجام دهد، افزود: ایمن‌سازی این سازه‌‌ها نیاز به حسگرهایی برای پایش وضعیت برج داریم که سعی می‌کنیم تا بودجه مورد نیاز آن را با توجه به مستندات لازم تأمین کنیم.

همچنین "عباس شعبانی" معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز طی سخنانی در جریان این بازدید با اشاره به حفاری و گودبرداری در مجاورت برج میلاد که طی سال‌های گذشته به منظور اجرای فاز دوم این پروژه صورت گرفت، تصریح کرد: با اجرایی نشدن فاز دو و احتمال وقوع خطر یا مشکلات جدی به سبب وجود این گود عمیق، سه گزینه جهت ایجاد سازه نگهبان گود پیشنهاد شد که گزینه برتر مبنی بر احداث سازه نگهبان با رویکرد امکان الحاق به طرح جامع عرصه میلاد انتخاب شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: طرح نهایی پروژه پایدارسازی گود فاز دوم برج میلاد شامل سازه‌ای ۵ طبقه با زیربنای تقریبی ۲۰ هزار مترمربع است که در صورت بهره‌گیری با کاربری پارکینگ طبقاتی، ظرفیت پارک ۳۵۰ دستگاه خودرو و سرویس دهی به مراجعان مجموعه میلاد را فراهم خواهد ساخت.

وی با اشاره به کار شبانه روزی در احداث سازه نگهبان، از اجرای سقف طبقه سوم و پیشرفت بالغ بر ۵۰ درصدی پروژه خبر داد و ابراز امیدواری کرد کار تکمیل سازه تا پایان تابستان به اتمام برسد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط