1402/02/05-15:30

اجرای برنامه های گرامیداشت هفته زمین پاک در منطقه ۱۳

اجرای برنامه های گرامیداشت هفته زمین پاک در منطقه ۱۳

محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ از برگزاری برنامه های زمین پاک با شعار ملی «سرمایه گذاری در زمین؛ توسعه بازیافت و بهره وری سبز»؛ از دوم تا هشتم اردیبهشت در منطقه خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، محمد هادی علی احمدی با اشاره به ضرورت حفظ حیات محیط زیست و نهادینه سازی آن به عنوان یک فرهنگ عمومی در بین شهروندان گفت: در همین راستا برنامه های مناسبتی روز جهانی زمین پاک با هدف ارتقای سطح دانش کاربردی و مسئولیت پذیری اجتماعی شهروندان در زمینه حفاظت از زمین و همچنین جلب مشارکت آگاهانه و داوطلبانه شهروندان در بهبود وضعیت محیط زیست شهری در هفته زمین پاک اجرا می شود.

شهردار منطقه ۱۳ با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین موضوعات مرتبط با زمین مدیریت صحیح پسماند است و امروزه عدم ساماندهی موارد مرتبط با زباله و پسماند یکی از مهم‌ترین عوامل تهدید حیات زمین و آلودگی خاک محسوب می‌شودگفت: استقرار ایستگاه آموزش و فرهنگ سازی محیط زیستی به همراه توزیع اقلام و کیسه پارچه ای در فضاهای منتخب در منطقه از برنامه های این هفته می باشد.

محمد هادی علی احمدی با تاکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی به منظور نشر پیام های زیست محیطی در هفته زمین پاک از تولید محتوای مجازی ویژه هفته زمین پاک و روز جهانی زمین با هدف آموزش، دانش افزایی و آگاهی بخشی شهروندان خبر داد و افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه هفته زمین پاک در سراهای محلات برای گروه های مخاطب و دبیران محیط زیست، مدارس و... نیز از دیگر اقدامات منطقه ۱۳ در هفته زمین پاک است.

وی در ادامه با اشاره تبلیغات محیطی در محلات و مکان های عمومی شاخص مانند میدان ها، بوستان ها، ایستگاه های مترو و... مانند نمایش تیزر، پوستر، نصب بنر و... درباره موضوعا ت زمین پاک گفت: تولید محتوا با موضوع هفته زمین پاک و ارسال به شهروندان نیز در همین راستا انجام می شود.

شهردار منطقه ۱۳ خاطر نشان کرد: اجرای نمایش با محتوای موضوعات محیط زیستی، تقدیر، تشویق و ترغیب سازمان های مردم نهاد فعال، شهروندان و مسئولان موثر در زمینه محیط زیست، تقدیر از پاکبانان نمونه، اطلاع رسانی پویش حافظ زمینیم، تولید و انتشار کلیپ ویژه هفته زمین پاک و تکریم خانواده شهدای محیط بان در منطقه از دیگر برنامه های منطقه ۱۳ به مناسبت هفته زمین پاک می باشد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط