1402/02/05-16:14
نائب رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد؛

انتقاد از «فریز» شدن زمین‌های اطراف دانشگاه تهران و جماران

انتقاد از «فریز» شدن زمین‌های اطراف دانشگاه تهران و جماران

نائب رئیس شورای شهر تهران از عدم ساخت و ساز در زمین‌های اطراف دانشگاه تهران گلایه کرد و گفت: در مورد محله جماران نیز چنین کاری را انجام داده‌ایم و به اسم حفظ میراث فرهنگی اجازه ساخت و ساز نمی‌دهیم.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از ایسنا، پرویز سروری صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در مورد عدم سرویس دهی مناسب مترو در روز عید فطر باید به ازدحام جمعیت نیز توجه کرد، گفت: جمعیت به گونه‌ای بود که امکان تخلیه مسافر از ایستگاه مصلی وجود نداشت و به همین دلیل قطار در ایستگاه مصلی نمی‌توانست متوقف شود که البته بهتر است جنبه مثبت موضوع راهم ببینیم چرا که نشان داد اغتشاشات برعکس جواب داده و شاهد حضور گسترده مردم در تمام مناسبت‌ها هستیم.

وی در مورد وضعیت فریز شدن اراضی اطراف دانشگاه تهران نیز با بیان اینکه از سال ۷۵ این اراضی فریز شده است، تصریح کرد: نه این خانه‌ها تملک می شوند و نه اجازه ساخت به آنها داده می‌شود و نه حتی معلوم است که دانشگاه تهران چه کاری می‌خواهد انجام دهد؟ گویا قرار است همچون شهر کرمان ۵۰ سال اجرای یک طرح را طول دهند و بعد هم طرح را لغو کنند.

سروری با بیان اینکه در مورد محله جماران نیز چنین کاری را انجام داده‌ایم، افزود: به اسم حفظ میراث فرهنگی اجازه ساخت و ساز نمی‌دهیم و فرقی ندارد که ساختمان پنج متر یا ۲۰ متر ساخته شود. چرا که آن محل میراثی دیده نمی‌شود و چرا باید یک موضوع را به بدترین شکل اجرایی کنیم.

مهدی چمران نیز در واکنش به این تذکر گفت: به دستور رهبری این طرح از دانشگاه تهران برداشته شده است؛ اما طرح تفصیلی جدیدی برای این اراضی تهیه شده که باید در مراجع ذیصلاح بررسی شود؛ البته در مورد جماران نیز این اتفاق وجود دارد و متأسفانه ما از حفظ میراث فرهنگی این را یاد گرفتیم که نگذاریم ساختمان‌ها ساخته شوند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط