1402/02/05-20:54
همزمان با فرارسیدن هفته زمین پاک در منطقه ۴؛

بوستان های جنگلی شمال شرق تهران پاکسازی می شود

بوستان های جنگلی شمال شرق تهران پاکسازی می شود

شهردار منطقه ۴ تهران از برگزاری ویژه برنامه های هفته زمین پاک در این منطقه خبر داد و گفت: این ویژه برنامه ها با هدف تشویق شهروندان برای حفاظت از محیط زیست در محلات ۲۰گانه برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، "علی اصغر کمالی زاده" در این باره گفت: همزمان با روز جهانی و هفته زمین پاک كه از دوم ارديبهشت آغاز شده است، ويژه برنامه های اداره محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری منطقه ۴ در حال اجرا است.

او گفت: یکی از این برنامه ها پاکسازی جنگل تلو است که توسط مسئولین، کارشناسان و دبيران كانون و شهروندان علاقمند به محیط زیست انجام و طی اين مراسم از جنگلبانان و پاكبانان منتخب منطقه  تقدیر خواهد شد.

شهردار منطقه ۴ گفت: در ادامه این برنامه آموزش تهیه خشکاله توسط دبیر کانون محیط زیست در همان عرصه انجام خواهد گرفت.

کمالی زاده ادامه داد: اجرای گروه نمایشی شاد با موضوع مباحث محیط زیستی برای کودکان استثنایی بهزیستی نارمک همراه با اهدای جوایز به این کودکان، برگزاری اردوی محیط زیستی ویژه پرسنل و دبیران کانون از غار موزه استاد وزیری، برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه این هفته با موضوعات تفکیک زباله از مبدا، مضرات کیسه های پلاستیکی در طبیعت و رودخانه ها، مضرات ظروف یکبار مصرف و جایگزینی آنها با ظروف گیاهی از دیگر برنامه های این هفته خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: از دیگر فعالیت های هفته زمین پاک می توان به برپایی بیش از ۲۰ غرفه اطلاع رسانی و آموزش چهره به چهره و توزیع کیسه های پارچه ای جهت خرید و تهیه نان در میادین تره بار، مترو، فروشگاه ها، بوستان ها و…، برگزاری مسابقه نقاشی توسط کودکان با موضوع زمین پاک با رنگ انگشتی بر روی بنر باطله، تهیه و دوخت کیسه های پارچه ای توسط دبیران کانون و توزیع در نانوایی های دوستدار محیط زیست، برگزاری كلاس اموزش اوريگامی با كاغذ باطله به كودكان در سطح مهدكودكها و کاشت نهال برای نوزادان تازه متولد شده اشاره کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط