1402/02/06-14:25

محله وحیدیه تهران صاحب بوستان می‌شود

محله وحیدیه تهران صاحب بوستان می‌شود

شهردار منطقه۸ پس از ارائه گزارش اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۱، از حل مشکل حقوقی چندساله و احداث بوستان مرمر در محله کم‌برخوردار وحیدیه خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ با حضور داود گودرزی رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران و تیم مدیریت شهری منطقه۸، پروژه‌های سال ۱۴۰۱ و پروژه‌های سال جاری در این منطقه پایش و نحوه اجرای دستورالعمل‌های اجرایی بررسی شد. فاطمه تنهایی شهردار منطقه۸ در این جلسه از رفع مشکل حقوقی چندساله و احداث بوستان مرمر در خیابان بخت‌آزاد (ارباب مهدی سابق) محله وحیدیه خبر داد.

گودرزی رئیس بازرسی شهراری تهران ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مهمانی خدا، به اهمیت ایجاد تحول در شهر و خدمت به شهروندان اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری پایتخت همواره در پی ایجاد تحولی جهت بهینه سازی شهر و مجموعه شهرداری تهران بوده است که این امر در فضای دلسوزانه، همراه با هماهنگی و تعامل دستگاه نظارتی و اجرایی شهرداری ممکن می‌شود.

تنهایی شهردار منطقه۸ در این جلسه ضمن خیر مقدم و تبریک عید سعید فطر به مدعوین گفت: طبق تجارب خوب دیگر مناطق، حضور رئیس سازمان بازرسی سبب شده تا بیشتر موضوعات دارای ابهام در مناطق مرتفع شود.

شهردار منطقه۸ در گزارش دوساله مدیریت شهری این منطقه با اشاره به اینکه منطقه۸ در سال گذشته بوجه ۳۷۲ میلیاردی را در بخش هزینه‌ای و تملک دارایی سرمایه داشته است؛ افزود: از این مبلغ حدود ۳۵۳ میلیارد تومان تعهد و ۳۲۴ میلیارد تومان به هزینه قطعی رسید و خوشبختانه منطقه۸ تهران با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی، رتبه پنجم را در بین مناطق ۲۲گانه کسب کرد.

فاطمه تنهایی با اعلام خبر ۹۲ درصدی پیشرفت ریالی و کسب رتبه سوم در بین مناطق ۲۲گانه گفت: هم‌اکنون منطقه۸ در بخش اسناد هزینه‌ای نیز در جایگاه دوم قرار گرفته است.

شهردار منطقه۸ در ادامه خبر از احداث بوستان مرمر در محله کم‌برخوردار وحیدیه در سال جدید داد و افزود: بیشتر پروژه‌های منطقه۸ در بخش غربی و در محلات کم‌برخوردار تعریف شده است و پروژه بوستان مرمر یکی از این پروژه‌ها است که به دلایل حقوقی در چند سال گذشته متوقف شده بود که با تلاش همکارانم در اداره حقوقی و تملک دو سهم باقی مانده از این ملک، در سال جاری کار تخریب و احداث بوستان مرمر در خیابان بخت آزاد (ارباب مهدی) آغاز می‌شود.

فاطمه تنهایی در این جلسه بعد از ارائه گزارش پروژه‌های سال گذشته و آرای ماده ۱۰۰ به وضعیت صدور پروانه های ساخت وساز و نسبت صدور آن در بافت فرسوده اشاره کرد و خبر از برنامه ریزی پروژه‌های سال ۱۴۰۲ داد و گفت: در سال جدید با ابلاغ ۴۱۶ میلیارد تومان اعتبار، ۷۳ پروژه توسعه محله‌ای در این منطقه اجرا می‌شود.

او ادامه داد: از مجموع پروژه‌های احداثی (غیر مستمر) و توسعه محله‌ای (مستمر) سال ۱۴۰۲ در منطقه۸ تهران، بهسازی باغ موزه مینیاتور، باغ راه کودک بوستان فدک، نیروگاه خورشیدی، احداث موزه سه شهید و سرای ایثار، مدرسه اوتیسم، شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی خیابان اثنی عشری، کف سازی مسیل‌های باقری و باختر، انبار مرکزی منطقه۸ و جمع آوری انهار و روکش آسفالت، تعدادی از پروژه‌ها در منطقه ۸ تهران است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط