1402/02/07-13:26
معاون شهرسازی و معماری منطقه ۲۱ خبر داد:

رشد ۵۰ درصدی روند صدور پروانه در سال ۱۴۰۱

رشد ۵۰ درصدی روند صدور پروانه در سال ۱۴۰۱

معاون شهرسازی و معماری منطقه ۲۱ از رشد ۵۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی در این منطقه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ "رسول براتی" با بیان خبر فوق گفت: رشد ۵۰ درصدی روند صدور پروانه ساخت در بافت فرسوده طی سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت زمان مشابه سال ۱۴۰۰ در وهله نخست رضایتمندی شهروندان را به دنبال داشت. در همین راستا؛ تمامی پرونده‌های موجود در کمیته نمای منطقه در سال گذشته بررسی و نهایی شدند.

وی ادامه داد: نوسازی حدود ۳۰۰ بلوک شهرک دانشگاه تهران به عنوان قدیمی ترین شهرک مسکونی منطقه با همکاری مشترک سازمان اوقاف، شهرداری منطقه ۲۱، سازمان نوسازی شهر تهران و سازنده بخش خصوصی در سال گذشته در قالب جلسه هم‌اندیشی مطرح شد و امسال تفاهم نامه مشترک به امضاء طرفین رسید.

براتی افزود: بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی با هدف بررسی روند توسعه سوله‌ها، انبارها و ساختمان‌های آنان و درنهایت رونق تولید ملی بنابر درخواست‌های صاحبین صنایع و کارخانجات در سال گذشته انجام گرفت و با مساعدت‌های شهردار منطقه ۲۱ و معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران موانع موجود بر سر راه اخذ پروانه ساخت و کمیسیون ماده هفت برطرف شد.

معاون شهرسازی و معماری منطقه ۲۱ تاکید کرد: در سال گذشته همچنین از مالکین پلاک های ذخیره نوسازی با مساحت بیش از یک هکتار دعوت به همکاری و مشارکت در ساخت شد که از آن جمله می توان پروژه ۱۰ هزار واحدی شهید تندگویان اشاره کرد. در ساخت این پروژه، سرانه‌های خدماتی هفت‌گانه به صورت فرامنطقه‌ای محقق خواهد شد.

براتی در ادامه تبیین کرد: معاونت شهرسازی و معماری منطقه ۲۱ با همکاری سایر معاونت های دخیل در امر توسعه سرانه های هفتگانه خدماتی نسبت به اجرای پروژه های متعددی در سطح محلات اقدام کرد که از آن جمله می‌توان به ساخت حسینیه شهرک استقلال با هدف توسعه سرانه مذهبی و رساندن آن به حد استاندارد اشاره کرد. کلنگ زنی بوستان ویژه بانوان و پروژه شهید تندگویان، بهسازی معابر مجاور صنایع و کارخانجات در راستای مسئولیت های اجتماعی شرکتی و نهایی شدن اجرای بارانداز فروشگاه رفاه و حل موضوعات ترافیکی آن نیز از جمله ارزشمندترین اقدامات بوده است.

معاون شهرسازی و معماری منطقه ۲۱ در پایان یادآور شد: قطعه زمینی خالی در مجاورت مسکن ویژه تهرانسر وجود داشت که مالکین آن کمیته امداد امام خمینی(ره) و وزارت راه و شهرسازی بودند. با پیگیری به عمل آمده تفاهم نامه مشترکی فی‌مابین مدیریت شهری، سازمان ملی زمین و مسکن و کمیته امداد با حضور شهردار تهران به امضا رسید تا زمین یاد شده به عنوان الگوی ساخت محله برای اولین بار در منطقه ۲۱ عملیاتی شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط