1402/02/09-12:56

بیش از ۲۰ هزار متر رسوب‌برداری از کانال‌های سرپوشیده منطقه ۸

بیش از ۲۰ هزار متر رسوب‌برداری از کانال‌های سرپوشیده منطقه ۸

پاکسازی و رسوب برداری بیش از ۲۰ هزار متر کانال‌ سرپوشیده و زیرزمینی سطح منطقه ۸ تهران انجام می‌شود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ شهرداری این منطقه با هدف پیشگیری از آبگرفتگی، پس‌زدگی و ممانعت از خسارت شهری، پاکسازی و رسوب برداری بیش از ۲۰ هزار متر  کانال‌ زیر زمینی سطح این منطقه را در پایش فصل بهار آغاز کرد.

فاطمه تنهایی شهردار منطقه۸ با اشاره به این‌که لایروبی انهار سرپوشیده شهری یکی از مهمترین اقدامات اجرایی حوزه معاونت خدمات شهری و محیط زیست است که سبب پیشگیری از آلودگی زیست محیطی می‌شود، گفت: این اقدام با رفع گرفتگی در نقاطی از کانال هایی که سرپوشیده است، انجام می‌شود.

او گفت: گرفتگی ناگهانی کانال و پس زدگی آب سبب ورود حجم بالای آب ذخیره شده در پشت مسیر می شود و می‌تواند باعث خسارت مالی و حتی جانی شود. به همین دلیل لایروبی مستمر کانال های سرپوشیده در اولویت های اجرایی مهم این حوزه قرار گرفته است.

تنهایی شهردار منطقه با اعلام این خبر که منطقه۸ دارای ۱۹ کانال سرپوشیده به طول بیش از ۲۰ هزار متر در عمق متغیر یک تا ده متر از سطح زمین است ادامه داد: در سال جدید طبق برنامه های تدوین شده این کانال‌ها پایش شده و رسوب برداری و پاکسازی آن‌ها توسط عوامل اجرایی با تجهیزات لازم به‌صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

شهردار منطقه۸ در پایان به نقش اصلی مسیل‌ها و کانال‌های سرپوشیده و روباز در هدایت آب‌های سطحی اشاره کرد و افزود: منطقه هشت ۲۲ مسیل و کانال روباز دارد که کانال های سرپوشیده دماوند، آیت، امام علی(ع)، دردشت، تیرانداز، پروین، خاور، وحیدیه، شهید ثانی و کرمان از کانال های مهم‌ منطقه ۸ تهران است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط