1402/02/09-17:44
شهردار تهران در پنجاه و سومین رویداد امید و افتخار:

تلاش برای افتتاح ۱۳ ایستگاه مترو در سال جاری / امسال خطوط ۹و ۱۰ مترو راه‌اندازی و ۷و ۸ تکمیل می‌شود

تلاش برای افتتاح ۱۳ ایستگاه مترو در سال جاری / امسال خطوط ۹و ۱۰ مترو راه‌اندازی و ۷و ۸ تکمیل می‌شود

شهردار تهران گفت: در حوزه مترو تلاشمان بر این است در سال ۱۴۰۲ دو برابر سال گذشته افتتاح تونل‌های ورودی مترو به طول ۲۲ کیلومتر به همراه راه‌اندازی ۱۳ ایستگاه جدید داشته باشیم.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، پنجاه و سومین پویش امید و افتخار، آیین بهره‌برداری از ایستگاه متروی «علامه جعفری» و ۱۴۰۰ متر مسیر تونلی در پروژه توسعه غربی خط ۴ مترو تهران با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران برگزار شد.

زاکانی در ابتدای این مراسم با اشاره به نامگذاری نهم اردیبهشت به روز شوراها در تقویم گفت: جایگاه شوراها یکی از مسائلی است که در کشور مورد غفلت واقع شده و این جایگاه و ظرفیت‌های آن نیازمند بازتعریف مجدد است.

زاکانی افزود: عدم اجرایی شدن تاکیدات قانون اساسی در رابطه با ظرفیت شوراها برای دو دهه باعث شد، جایگاه این نهاد آنگونه که باید مورد توجه دستگاه‌ها قرار نگیرد، در حالی که تقویت شوراها باعث افزایش خدمت رسانی عمومی و ایجاد رضایت شهروندان در جامعه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال شورای شهر اهتمام ویژه‌ای برای تحقق اهداف ما در حوزه حمل‌ونقل عمومی داشت، امروز بیش از ۷۰ درصد رفت‌وآمدهای درون شهری با خودروهای شخصی صورت می‌گیرد، ۳۰ درصد باقی مانده رفت‌وآمدها که مرتبط با حمل‌ونقل عمومی است نیز کفاف لازم را نه از بعد زیرساختی و نه از بعد تجهیزات برای رفت‌وآمد شهروندان تهرانی را ندارد.

وی افزود: در حوزه مترو تلاشمان بر این است در سال ۱۴۰۲ دو برابر سال گذشته افتتاح تونل‌های ورودی مترو به طول ۲۲ کیلومتر به همراه راه اندازی ۱۳ ایستگاه جدید داشته باشیم. همچنین امسال عملیات راه‌اندازی خطوط ۹و ۱۰ مترو شروع خواهد شد و تکمیل خطوط ۷و ۸ مترو نیز تعیین تکلیف می‌شود.

زاکانی در رابطه با افتتاحیه امروز نیز تاکید کرد: خط ۴ یکی از مطلوب ترین خطوط مترو تهران در کنار خط ۶ است. برای راه اندازی ایستگاه علامه جعفری در یکسال گذشته حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است. با این افتتاحیه مسیر توسعه این بخش از خط مترو هموار خواهد شد تا مردم غرب تهران نیز بتوانند از خدمات مطلوب تری در بخش حمل‌ونقل عمومی بهره ببرند.

شهردار تهران افزود: اکثر ایستگاه‌های برنامه‌ریزی شده تهران هنوز افتتاح نشده‌است و از سال بعد باید فاصله افتتاحیه‌های مترو به کم تر از یک ماه برسد.

زاکانی در پایان پیرامون کمک‌های دولت به مجموعه شهرداری با هدف افزایش واگن‌های مترو گفت: با همراهی خوب مجموعه دولت به ویژه معاون اول رییس جمهور و وزیر کشور انشاالله به زودی تعهدات دولت در رابطه با خرید واگنهای مترو عملیاتی می‌شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط