1402/02/10-12:38

شهرداری موظف به نظارت مستمر و بررسی میدانی ساخت و سازهای غیرمجاز است

شهرداری موظف به نظارت مستمر و بررسی میدانی ساخت و سازهای غیرمجاز است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز در خیابانی در مجاورت دانشگاه تهران به شهرداری و رئیس این دانشگاه تذکر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا در خصوص ملکی در مجاورت دانشگاه تهران خطاب به شهرداری متذکر شد: همانطور می‌دانید تمام ساخت و سازها باید پس از اخذ پروانه ساختمانی و طی مراحل قانونی در شهرداری‌ها صورت پذیرد و همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها موظف به رعایت این قانون هستند و هیچ استثنایی وجود ندارد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارشات شهروندی متوجه شدیم در مجاورت دانشگاه تهران در یکی از زمین‌های متعلق به این دانشگاه ساخت و سازهایی در حال انجام است که در این باره هیچ گونه تشریفات قانونی و اخذ جواز صورت نپذیرفته است، در نتیجه بازدید میدانی بازرسان کمیسیون از یکی از خیابان‌های همجوار خیابان ۱۶ آذر و نیز با توجه به بررسی سامانه شهرسازی، مشخص شد ملک فاقد مجوز‌های قانونی جهت احداث بنا بوده و در حال حاضر ستون‌های همکف اجرا گردیده اما سقف اجرا نشده است و همانطور که در نقشه مشاهده می‌شود، در شرق ملک گذری موجود بوده که به تصرف دانشگاه در آمده و به عنوان محلی برای دپوی مصالح و میلگردها مورد بهره برداری قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا در ادامه با تاکید بر نتیجه ارزیابی‌ها مبنی بر عدم استحکام لازم و اشکالات اجرایی تصریح کرد: بر اساس ارزیابی‌های میدانی، ملک فاقد استحکامات الزامی بوده و دارای اشکالات اجرایی نیز است، فرآیند قانونی طی نشده و همان چیزی هم که ساخته شده متاسفانه اصولی نیست.

عباسی افزود: در اینجا دو سوال مطرح است؛ نخست اینکه چگونه فونداسیون و ستون‌های یک ساختمان اجرا شده و شهرداری متوجه این موضوع نشده است؟ شهرداری کجا بوده است که متوجه این مسئله نبوده است؟ آیا نظارت مستمر و روزانه و بررسی‌های میدانی توسط شهرداری از محیط پیرامونی آن در منطقه ۶ صورت نمی‌‎گیرد؟ کجا هستند مدیرانی که در آن منطقه منصوب هستند؟ دوم اینکه دانشگاه تهران که خود مرجع و محل پرورش نسل کشور و از دانشگاه‌های به نام است؟ چگونه می‌شود که رئیس یک دانشگاه و یا مسئول مربوطه توجهی به قانون ندارد؟ لذا درخواست می‌شود این دو مجموعه به رعایت قانون خود را مقید دانسته و دیگر شاهد چنین مسائلی نباشیم و شهرداری نیز در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط