1402/02/12-13:01
حمیدرضا حاجوی:

منطقه ۲۲ به لحاظ زیست محیطی باید الگوی سایر مناطق باشد/ صدور مجوزهای لازم برای تسریع در احداث تصفیه خانه های فاضلاب در منطقه ۲۲

منطقه ۲۲ به لحاظ زیست محیطی باید الگوی سایر مناطق باشد/ صدور مجوزهای لازم برای تسریع در احداث تصفیه خانه های فاضلاب در منطقه ۲۲

در چهارمین جلسه دوره ای مشترک شهردار منطقه ۲۲ با روسای شرکت فاضلاب تهران، ویژگی های طرح فاضلاب منطقه ۲۲، عوامل موثر بر بروز معضلات دفع فاضلاب، ساخت تصفیه خانه ها و نگاه مدیریتی جامع برای توسعه شهر در برنامه پنج ساله مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲؛ در این جلسه حاجوی شهردار منطقه قول مساعد در خصوص تسریع در صدور مجوزهای لازم برای حفارهای مورد نیاز در کمترین زمان ممکن و بدون کمترین تشریفات اداری داد.

در ابتدای جلسه مصرزاده مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران در سخنانی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته مبلغ هزار میلیارد تومان جهت اجرا و راه اندازی پروژه فاضلاب در منطقه ۲۲ در نظر گرفته شده و در حال حاضر از کل شبکه لوله گذاری و هدایت فاضلاب به طول ۲۳۷/۶۱ کیلومتر، ۷۶/۶۴ کیلومتر آن اجرا و ۱۶۰/۹۷ کیلومتر دیگر از این شبکه باقی مانده است.

وی هدایت فاضلاب های منطقه ۲۲ را یکی از اولویت های شرکت فاضلاب استان تهران خواند و گفت: شرکت فاضلاب به طور جد پیگیر اجرای پروژه فاضلاب منطقه ۲۲ بوده و در این خصوص پروژه لوله گذاری در شرق دریاچه و ضلع غربی استادیوم آزادی به طول ۲۰ کیلومتر در مرحله انتخاب پیمانکار بوده که بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه اجرایی برآرود شده است و در صدد اجرای خطوط اصلی و فرعی پروژه در غرب دریاچه نیز هستیم.

در ادامه مصرزاده بیشترین تمرکز شرکت فاضلاب به لحاظ اهمیت پروژه ها و اولویتهای اجرایی طرح خط انتقال ۱۲ کیلومتری در این منطقه و منطقه ۲۱ خواند و گفت:خوشبختانه در حال حاضر بیش از یک کیلومتر لوله گذاری در غرب دریاچه انجام شده و برآوردهای مالی جهت ادامه طرح نیز با پیمانکار مربوطه در حال انجام است و تلاش خواهیم کرد تا به واسطه این شبکه لوله گذاری در غرب و شرق دریاچه به نوعی فاضلاب های رها شده در معابر اصلی سطح منطقه را ساماندهی نماییم.

وی اجرای تصفیه خانه لوپ بلوار جنگلبان و بزرگراه شهید خرازی را از جمله اولویتهای مهم شرکت فاضلاب در منطقه ۲۲ خواند و همکاری بین بخشی جهت انتفاع هر چه بیشتر مردم را خواستار شد.

مصرزاده تصریح کرد: خوشبختانه معضل فاضلاب با رایزنی های صورت گرفته با سازمان منابع طبیعی در حال حل و فصل است. همچنین در غرب دریاچه تلاش بر این است تا پروژه لوله گذاری فاضلاب به قید فوریت اجرا و استارت ساخت تصفیه خانه ها و تامین منابع مالی طرح عملیاتی شود.

وی یکی از اولویت های مهم و اصلی شرکت آب و فاضلاب را تهیه آب شرب شهری سالم برای شهروندان عنوان کرد و گفت: با توجه به  مخاطراتی که در تهیه آب شرب شهری و حساسیت های خاصی که در ارتباط با تهیه آب فضای سبز وجود دارد و افکار عمومی حتی خشک شدن یک اصله درخت را نمی پذیرند اما با این وجود تمامی تلاش خود را خواهیم کرد تا با همکاری شهرداری تهران در خصوص رسیدگی و احیای فضای سبز شهر و تهیه آب شرب قدم های مهمی برداریم.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی حفاریها و گودبرداری هایی که از سوی برخی از کارگاههای ساختمانی در سطح منطقه صورت گرفته، رهاسازی نخاله های ساختمانی در سطح شهر و همچنین محدودیت هایی که در خصوص تامین آسفالت معابر وجود دارد، باعث کندی کار و در نهایت نشت نوارهای حفاری شده است.

وی اظهار کرد: به واقع می توان تعاملات صورت گرفته فی مابین سازمان آب و فاضلاب و شهرداری در این دوره از مدیریت شهری را نسبت به ادوار گذشته بی نظیر دانست و با توجه به اینکه هر دو سازمان وزارت نیرو و شهرداری از جمله مهمترین سازمانهای خدمات رسان به شمار می آیند تعامل بیشتر بین دو سازمان در نهایت به خدمات رسانی مطلوبتر به شهروندن خواهد شد. اگر این تعاملات قوی تا به امروز وجود نداشت شاهد به ثمر رسیدن ساخت دریاچه های فاضلاب در منطقه ۲۲ نبودیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط