1402/02/12-17:22
وزیر کار در مراسم روز کارگر:

شهرداری تهران اقدامات خوبی را برای ارتقای وضعیت کارگران انجام داد/ ورود موثر مدیریت شهری پایتخت به حوزه آسیب‌های اجتماعی قابل تقدیر است

شهرداری تهران اقدامات خوبی را برای ارتقای وضعیت کارگران انجام داد/ ورود موثر مدیریت شهری پایتخت به حوزه آسیب‌های اجتماعی قابل تقدیر است

وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی گفت: خوشبختانه در شهرداری تهران علاوه بر این که حقوق کارگران تامین شد و افزایش پیدا کرد کارهای خوبی نیز در رابطه با ارتقا شرایط آنها صورت گرفته است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، مراسم روز جهانی کارگر، امروز سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه، با حضور سید صولت مرتضوی وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی، علیرضا زاکانی شهردار تهران و مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد. 

مرتضوی در این مراسم گفت: مقام معظم رهبری فرمودند برای کارگر نه در مقام سخن بلکه در مقام عمل باید چاره‌اندیشی کرد. ایشان همچنین معتقداند در بعضی اقشار روحیه کار وجود ندارد، در حالی که اگر ما به دنبال پیشرفت و تعالی کشور هستیم حتما باید به کار و فرهنگ آن توجه کنیم در همین رابطه موضوع آموزش و توانمندی نیروی کار یکی از اقدامات و از وظایف ماست. 

وی افزود: موضوع مهم تعریف صحیح از منزلت کارگر است در دین ما کار و کارگر محترم اند. روایت شده‌است وقتی پیرمرد کارگری نزد پیامبر مکرم اسلام(ص) آمدند ایشان دست پینه بسته او را بوسیدند، این روایت نشان دهنده منزلت کارگر در اسلام است.

وزیر کار در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: به منزلت کارگر در مقام عمل هم باید توجه کرد و ابعاد معیشتی زندگی او را باید در نظر گرفت، اگر معاش کسی تامین نشود، هرچقدر کار فرهنگی کنیم بی اثر است. موضوع بعد مسئله مسکن کارگران است که در تامین آن باید اهتمام ویژه‌ای داشت.

مرتضوی گفت: در دو سال گذشته بنده به عنوان یک کارشناس وقتی شرایط را بررسی می کنم، درمی‌یابم خوشبختانه در شهرداری تهران علاوه بر این که حقوق کارگران تامین شد و افزایش پیدا کرد کارهای خوبی نیز در رابطه با ارتقا شرایط آنها صورت گرفته است. در کنار این مورد شهر تهران طی ۲۰ ماه گذشته در ابعاد مختلف عمرانی، حمل و نقل عمومی و… پیشرفت‌های خوبی داشت.

وی در پایان افزود: همچنین در حوزه‌ آسیب‌های اجتماعی شهرداری تهران هرجا چالشی احساس‌ کرد ورود موثر برای حل مشکل داشت، برای انجام همه‌ی این اقدامات موثر به برادر عزیزم اقای زاکانی خدا قوت میگویم. من شهادت می دهم در کمتر جلسه ای از جلسات دولت بوده‌است که از نگاه کارشناسانه و دغدغه محور آقای زاکانی برای شهر تهران بهره‌مند نشویم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط