1402/02/14-16:22

آئین بهره‌برداری از نخستین باشگاه سلامت اجتماعی پیشکسوتان شهر تهران "فراهنگ" در منطقه ۲۱

آئین بهره‌برداری از نخستین باشگاه سلامت اجتماعی پیشکسوتان شهر تهران "فراهنگ" در منطقه ۲۱

بهره‌برداری از نخستین باشگاه سلامت اجتماعی پیشکسوتان شهر تهران "فراهنگ" در منطقه ۲۱ با حضور "مهدی پیرهادی" عضو شورای اسلامی شهر تهران، "حمید صاحب" مدیرکل سلامت شهرداری تهران، "محمدرضا پوریافر" شهردار منطقه ۲۱ و مدیران ارشد شهری این منطقه انجام شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ "محمدرضا پوریافر" شهردار این منطقه در ابتدای این مراسم گفت: پیشکسوتان، بازنشستگان و بزرگترهای هر خانواده به عنوان گنجینه و آینه تمام نمای تجربه، دانش و مهارت هستند.

وی ادامه داد: استفاده از تجربیات ارزنده سالمندان و حضور آنان در فعالیت‌های اجتماعی از جمله مهم‌ترین اهدافی بود که در ایجاد باشگاه سلامت اجتماعی پیشکسوتان شهر تهران "فراهنگ" مدنظر قرار داشته و امیدواریم این طرح بزرگ به‌منزله الگویی برای سایر کلانشهرهای ایران اسلامی نیز مطرح شود.

شهردار منطقه ۲۱ اشاره کرد: باتوجه به اینکه روند پیری جمعیت در ایران پیش‌بینی می‌شود؛ وجود مراکزی مانند فراهنگ به منظور توانمندسازی بیشتر این قشر فرهیخته و باتجربه ضروری به‌نظر می‌رسد.

مدیریت ارشد شهری منطقه ۲۱ تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی توسط شهرداری تهران در سطح محله‌ها با حمایت‌های شورای اسلامی پایتخت و شهردار تهران که مورد نظر و خواست اکثریت شهروندان است، با اجرای طرح‌های متنوعی در حال پیگیری است.

در ادامه "مهدی پیرهادی" عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: جا دارد روز کار و کارگر را به واسطه اینکه بدون وجود آنان چرخ اقتصاد کشور به حرکت درمی‌آید و همچنین روز معلم را به تمام دلسوزان این عرصه که نسل آینده ایران اسلامی را پرورش می‌دهند، تبریک گویم.

وی تشریح کرد: هرچه شهروندان جامعه‌ای سالم‌تر باشند؛ آن جامعه در تمامی جوانب پویاتر خواهد بود. به هر میزان که در زمینه اطلاع‌رسانی و پیشگیری‌ها فعال‌تر باشیم؛ افراد نیز به سلامت جسم و روح خود بیشتر اهمیت خواهند داد و سلامت هستند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اگر جهان‌دیده ما سلامت روح و جسم داشته باشد؛ برای جامعه، خانواده و حتی کشور نیز مفیدتر خواهد بود. البته که فعالیت در حوزه سلامت مقطعی نیست و نتایج آن در طولانی‌مدت مشاهده خواهد شد. با برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی می‌توان این مهم را پیش برد تا پیشکسوتان روزهای بهتری را در دوران سالمندی بگذرانند.

پیرهادی تبیین کرد: از مدیریت ارشد شهری منطقه ۲۱ که با خوش‌فکری، خدمات ارزنده‌ای را به شهروندان ارائه می‌دهند قدردانی کرد و پروژه‌های احداثی و در دست انجام را برای تحول سطح کیفی زندگی شهری در این بخش پایتخت ستودنی عنوان کرد.

"حمید صاحب" مدیرکل سلامت شهرداری تهران در ادامه این مراسم گفت: امروز که شاهد بهره‌برداری از مرکز فراهنگ هستیم، مطالعات و بررسی های ایجاد آن از سال‌های قبل در دستورکار بوده است. هدف از ایجاد این مرکز؛ تبیین الگویی است تا بهترین خدمت را برای بیشترین قشر به صورت فراگیر ارائه دهد.

وی ادامه داد: وظیفه ذاتی شهرداری تهران مناسب‌سازی و توانمندسازی است. با این دو اقدام مهم؛ برخی بحران‌های دوران سالمندی مدیریت می‌شوند. در مرکز فراهنگ زندگی اجتماعی_فرهنگی محور را بازسازی می‌کنیم.

در حاشیه برپایی این مراسم؛ از پدر گرانقدر "شهید ابوالقاسم کندی" و مادر والامقام "شهید محمد حیدری کاشی" توسط مدیران ارشد شهری منطقه ۲۱ و کلانشهر تهران تجلیل به عمل آمد.

لازم به ذکر است؛ نخستین باشگاه سلامت اجتماعی پیشکسوتان شهر تهران "فراهنگ" در منطقه ۲۱ به صورت پایلوت توسط مدیران ارشد شهری پایتخت افتتاح شد تا مورد استفاده پیشکسوتان دیار پیشرفت و نوآوری قرار گیرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط