1402/02/17-22:34
میثم مظفر خبر داد:

آغاز دور دوم طرح رصد محلات از امروز

آغاز دور دوم طرح رصد محلات از امروز

میثم مظفر در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آغاز دور دوم طرح رصد محلات تهران اعلام کرد: شاهد تحقق حدود ۷۵درصدی پروژه های توسعه محلی در سال ۱۴۰۱ هستیم.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، میثم مظفر گفت: کمیسیون برنامه و بودجه شورای ششم از ابتدای این دوره اقدام به تعریف طرحی با عنوان "طرح رصد نظام مسائل و چالش های اولویت دار شهروندان در محلات" با رویکرد بودجه ریزی مشارکتی نمود.

وی تشریح کرد: در این طرح براساس کار فنی و کارشناسی صورت گرفته، با حضور میدانی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در محلات و گفتگو با معتمدین و کنشگران فعال مدیریت شهری در محلات، بالغ بر ۳۰۰۰ پروژه مبتنی بر ترجیحات و خواسته های شهروندان و در جهت حل مشکلات محلات با عنوان "پروژه های توسعه محلی" احصاء گردید که تعداد ۱۷۰۰ پروژه آن در بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران قرار گرفت و به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسید.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورا ادامه داد: با همت مدیران شهرداری، مطالبه شهروندان در محلات و پیگیری منسجم دبیرخانه طرح رصد در کمیسیون برنامه و بودجه، براساس آمار و اطلاعات سامانه کنترل پروژه شهرداری تهران، شاهد تحقق این پروژ ها به میزان تقریبی ۷۵ درصد در سال ۱۴۰۱ هستیم.

مظفر متذکر شد: پروژه های توسعه محلی یا همان پروژ های کوچک مقیاس محلی در آخرین سال فعالیت شهرداری و شورا در دوره گذشته (سال ۱۳۹۹) دارای معدل پیشرفت ۲۰ درصدی بوده است.

میثم مظفر افزود: اکنون کمیسیون برنامه و بودجه تصمیم دارد "طرح رصد ۲" را با حضور اعضای کمیسیون و سایر همکاران گرانقدر شورای اسلامی شهر تهران آغاز نماید، در طرح رصد ۲ ضمن بازدید میدانی از پروژه های اجرا شده در سال ۱۴۰۱ و ارزیابی اثربخشی آنها در محلات، بررسی نواقص پروژه های تکمیل نشده گذشته و همچنین نسبت به نظارت بر آغاز هرچه سریع تر پروژه های توسعه محلی مصوب سال ۱۴۰۱ که مبتنی بر نظرات شهروندان در طرح رصد ۱ و نتایج سامانه "من شهردارم" احصاء و تصویب گردیده، اقدام نماید.

وی تشریح کرد: در طرح رصد ۲ علاوه بر بازدید میدانی از محلات شهر تهران، رصد و کنترل پروژه های بزرگ مقیاس و برنامه های اولویت دار سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تهران در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه قرار گرفته و بازدید ها و جلسات تخصصی با معاونت های شهرداری تهران جهت کنترل پیشرفت پروژه های شاخص و بررسی چالش ها و نواقص پیش روی آنها، بصورت منسجم و هفتگی برگزار خواهد شد.

مظفر افزود: طرح رصد ۲ در روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته بصورت مستمر اجرا خواهد شد، اولین بازدید طرح رصد ۲ از روز یکشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۱۷ از محلات منطقه ۲۰ شهرری و در سه شنبه آتی از یکی از سازمان ها و شرکت های تابعه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران خواهد بود.

رئیس کمیته بودجه با اشاره به اولویت شورای ششم در سال ۱۴۰۲ بر توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی گفت: رصد و کنترل پروژه های شاخص معاونت حمل‌ونقل و ترافیک در اولویت کمیسیون برنامه و بودجه و طرح رصد ۲ قرار گرفته است.

میثم مظفر ادامه داد: کمیسیون برنامه و بودجه شورای ششم در نظر دارد با انتشار سلسله گزارشات تصویری ۹۰ ثانیه ای با عنوان "روایت ششم" نتایج حاصله از طرح رصد ۱ را به اطلاع شهروندان و فعالین حوزه شهری برساند، روایت ششم روایتی از امید و شوق خدمت مدیریت شهری در این دوره و پاسخی به اعتماد و مطالبات شهروندان است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط