1402/02/18-11:38
در نشست مشترک شهردار منطقه ۷ و مشاور شهردار تهران در امور توسعه مساجد تاکید شد؛

واگذاری اداره و نگهداشت مساجد منطقه ۷ به مردم و هیات امنا

واگذاری اداره و نگهداشت مساجد منطقه ۷ به مردم و هیات امنا

نصراله آبادیان طی نشست با مشاور شهردار تهران در توسعه مساجد بر سیاست اصولی شهرداری در واگذاری امور به مردم تاکید کرد و گفت: امور مردمی باید به دست خودشان و با کمک آنها انجام شود تا شهروندان حس تعلق بیشتری به اقدامات انجام شده در سطح شهر داشته باشند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، در ابتدای این نشست نصراله آبادیان شهردار منطقه ضمن خوش آمدگویی به حضور مشاور شهردار تهران در منطقه عنوان کرد: طبق سیاست‌های شهردار تهران، تصمیم بر آن شد تا در سال ۱۴۰۱ پروژه‌های نیمه تمام را اجرایی و عملیاتی کنیم. درهمین راستا بخشی از این پروژه‌ها که چندین سال متوقف شده بودند در دستور کار فوری قرار گرفت.

شهردار منطقه ۷ گفت: در سال ۱۴۰۱ پروژه‌های محله‌ای برگرفته از نقطه نظرات و خواسته‌های شهروندان و بازدیدهای میدانی بود، که جزو سیاست‌های شورای اسلامی شهر تهران قرار داشت، از همین رو با وجود ۱۴ محله در منطقه ۷ تلاش کردیم که در هر محله دست کم شاهد اجرای یک پروژه باشیم که در ارتقا کیفیت زندگی شهروندان نقش اساسی داشته باشد.

وی تاکید کرد: برخی از مساجد موجود در این منطقه در پروژه احداث بزرگراه امام علی (ع) قرار داشتند و پس از تخریب تاکنون نتوانسته بودیم آنها را تکمیل و در اختیار شهروندان قرار بدهیم به عنوان مثال مسجد حسینی یکی از این موارد بود که با توجه به قرار گرفتن این مسجد در مسیر حریم بزرگراه امام علی (ع) مسجد قدیمی تخریب شد و به علت تعهد شهرداری در خصوص ساخت فضای جایگزین عملیات طراحی و احداث مسجد جدید آغاز شد. این مسجد در ۴ طبقه و با ظرفیت ۶۹۰ نمازگزار خواهد بود و مساحت سطح اشغال آن ۹۹۶ مترمربع و در مجموع ۳ هزار و ۸۹۶ مترمربع زیر بنا است.

آبادیان یادآور شد: سیاست کلی ما در این منطقه این است که امور مساجد را به دست هیئت امنا و خیرین سپرده و در این مسیر نقش تسهیل گری و مشاوره‌ای را در امر ساخت ایفا کنیم. یکی از مواردی که در راس اقدامات قرار دارد این موضوع است که از تمام منابع در اختیار شهرداری برای پیشبرد اهداف و تکمیل پروژه ها بالاخص مساجد استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در اجرای پروژه‌ها و کمک از هیات امنا در ابتدا باید اهلیت هیات امنا سنجیده شود، گفت: ما همواره در دسترس هیئت امنا مساجد هستیم تا با مشورت و هماهنگی ما عملیات احداث و تکمیلی مربوط به مساجد منطقه ۷ را پیش ببرند زیرا وقتی امور به دست خود مردم سپرده می‌شود آنها حس تعلق بیشتری نسبت به این پروژه‌ها خواهند داشت.

به گفته شهردار منطقه ۷ طبق پیش بینی‌های انجام شده در صورت تامین اعتبار تا پایان سال مساجد سطح این منطقه تکمیل و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی در پایان افزود: از شما عزیزان در شورای توسعه و گسترش مساجد درخواست داریم تا با تخصیص بودجه و اعتبارات ما را در اتمام این پروژه ها یاری رسانید. ما در نظر داریم از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم و مساجد سطح منطقه را تکمیل کرده تا به وعده خود به شهروندان مبنی بر اتمام آنها در سال ۱۴۰۲ جامعه عمل بپوشانیم.

در ادامه این نشست صمیمی مجید غفوری دبیر شورای ساماندهی توسعه و گسترش مساجد تهران  گفت: سیاست‌های ما در سازمان با شما در منطقه ۷ در خصوص مساجد در یک راستا قرار دارد، ما نیز مانند شما در شورای توسعه و گسترش مساجد سیاست‌های مردم سازی برای مساجد را در پیش گرفته ایم.

وی با اشاره به اینکه ما به جای اینکه در خدمت مردم باشیم متاسفانه به جای آنها تصمیم گیری و اجرا می کنیم، گفت: در ساخت مساجد باید بسترسازی، رفع مانع و حمایت را در راس اقدامات قرار دهیم و از حمایت و ظرفیت خیرین و حامیان در جهت پیشبرد اهدافمان و به نفع شهروندان استفاده کنیم.

مشاور شهردار تهران در امور ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد  با اشاره به اینکه سیاست اصلی شورای توسعه و گسترش مساجد مردمی سازی آن است، یادآور شد: شاید در برخی از پروژه‌ها نتوانیم از حمایت شهروندان استفاده کرد اما در عمده آنها می توان از این ظرفیت در مسیر ارتقاء شهر بهره برد.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته بخش زیادی از مساجد به دست خود شهروندان ساخته می شد که این مساجد از رونق بیشتری برخوردار بود زیرا مردم حس تعلق بیشتری به این مساجد ساخته شده توسط خودشان داشتند، ما امروز باید از این تجربه استفاده کنیم.

غفوری ضمن قدردانی از اقدامات شاخص منطقه ۷ در بحث مساجد گفت: با کمک دبیرخانه توسعه مساجد و کمک منطقه می توانیم بهترین خدمت به مساجد را انجام دهیم. ما در این مرکز برای ۶ مسجد جبرئیل، صفا، شریفی، مهدی قائم،مهدیه قصر و حسینی اعتباراتی را در نظر گرفته ایم و امیدواریم به لطف و حمایت شما هرچه زودتر شاهد تکمیل آنها باشیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط