1402/02/19-12:08
شهردار منطقه ۴ خبر داد:

نظارت مستمر بر عملکرد مدیریت پسماند منطقه ۴

نظارت مستمر بر عملکرد مدیریت پسماند منطقه ۴

شهردار منطقه ۴ تهران گفت: در راستای حفظ محیط زیست و محل زندگی شهروندان نظارت و کنترل عملکرد مدیریت پسماند منطقه ۴ و پیمانکاران خدمات شهری از اولویت های این منطقه به شمار می رود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، "علی اصغر کمالی زاده" در این رابطه گفت: امروزه در بیشتر شهرهای بزرگ دنیا ساماندهی و مدیریت پسماند و حفظ محیط زیست از دغدغه های مدیریت شهری است.

او ادامه داد: در این راستا نظارت مستمر بر عملکرد مدیریت پسماند در کنار برنامه ریزی برای داشتن شهری سلامت در این منطقه درحال اجراست.

کمالی زاده با اشاره به جزییات این اقدامات گفت: در این منطقه ماهانه حدود ۴۵۰ مخزن و کارتن پلاست برای جداسازی پسماندهای خشک بین شهروندان ائم از ساختمان های تجاری، مسکونی، مدارس، ادارات، مساجد، سراهای محلات و... توزیع می شود.

او ادامه داد: توزيع كيسه های زيست تجزيه پذير جهت جمع آوری پسماندهای خشک حدود ۲۹۰۰ كيلوگرم در ماه و كيسه های پارچه ای به شهروندان سطح منطقه از دیگر اقدامات این منطقه است.

شهردار منطقه ۴ با اشاره به نقش آموزش برای همشهریان و ارتقای سطح آگاهی آنها در این حوزه گفت: از آنجا که آموزش نقش بسیار بالایی در بالا بردن روند حفظ محیط زیست دارد، آموزش های محيط زيستی توسط آموزشگران با موضوعات مختلف از جمله راه های كاهش توليد پسماند، طرح تفكيک از مبدأ، مضرات و معايب پلاستيک ها، راه های كنترل شيرابه، مضرات دفع غيربهداشتی پسماندها و... در ساختمان های زيرمجموعه شهرداری، ادارات دولتی و غيردولتی، مراكز آموزشی و مذهبی و... انجام می شود.

شهردار منطقه ۴ گفت: در این رابطه آموزش های چهره به چهره به شهروندان در شهرك ها، مجتمع های مسكونی، ساختمان های زيرمجموعه شهرداری، ادارات دولتی و غيردولتی و اصناف سطح منطقه برای حدود ۱۳۰۰ نفر در هر ماه انجام می شود.

کمالی زاده در پایان گفت: یکی از اساسی ترین قدم هایی که در بهبود سلامت شهر می توان برداشت، همکاری شهروندان با مدیریت شهری در این زمینه است که شهرداری منطقه ۴ در این زمینه دست همشهریان را به گرمی می فشارد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط