1402/02/21-13:20
شهردار منطقه ۱۵ خبر داد؛

ایمن سازی ۲ ساختمان بحرانی در منطقه ۱۵

ایمن سازی ۲ ساختمان بحرانی در منطقه ۱۵

شهردار منطقه ۱۵ گفت: دو مرکز بحرانی برج سفید افسریه و بازار مواد شیمیایی کیمیا ایمن سازی شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری شهردار منطقه گفت: طبق گزارشات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی از ۱۲۹ مورد ساختمان ناایمن موجود، ۷ مورد آن در محدوده منطقه ۱۵ قرار دارد که با پی گیری های مدیریت شهری و رعایت الزامات ایمنی این تعداد به ۵ مورد کاهش پیدا کرد.

او به اقدامات انجام شده در راستای ایمنی برج سفید افسریه اشاره کرد و گفت: نصب نرده پنجره طبقات، نصب كليد سه فاز مينياتوری، نصب كليد حافظ جان، نصب تانكر آب پشت بام، فعال كردن فايرباكس، نصب ترمز جهت ایمن سازی پله ها و تهیه و نصب کپسول اطفای حریق در طبقات از جمله این اقدامات است.

شیری در ادامه به دومین محل ایمن سازی اشاره کرد و گفت: بازار مواد شیمیایی کیمیا نیز با نصب علايم ورود و خروج در بازار، نصب خاموش كننده های پودری و آب دستی در مجموعه به تعداد كافی، جمع آوری ضايعات زير پلكان، استفاده از خاموش كننده های چرخدار پودر و co2، عقد قرارداد با شركت مجری، پاكسازی بخشی از محوطه جنب سوله ها و جمع آوری نخاله ها و مواد شيميايی از اكثر قسمت محوطه ها و مقابل درب مغازه ها رفع خطر شد.

شهردار منطقه به برگزاری جلسات متعدد برای حل معضل چندین ساله بازار گل با نهاد های ذیربط اشاره کرد و ادامه داد: منطقه ۱۵ یکی از بهترین مناطق تهران در بحث هماهنگی و همسویی با سازمان آتش نشانی برای کاهش و رفع ساختمان های ناایمن بوده است.

او اضافه کرد: شهرک گلها و نیز درمانگاه فاطمه زهرا(س) علی رغم نبودن در لیست مراکز بحرانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی به دلیل حساسیت مکانی با تمهیدات و اقدامات لازم درحال ایمن سازی است.

شیری به پنج ساختمان بحرانی در محدوده منطقه اشاره کرد و گفت: مراحل رفع خطر بنکداری خوانساری در دست اقدام است و مجتمع مسکونی امام رضا(ع)، شهرک شهید بروجردی، بازار گل امام رضا(ع) و انبار چای نیز در حال پی گیری با نهادهای مربوطه است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط