1402/02/22-11:50
شعبانی‌خبر داد:

شنبه، بهره‌برداری از میدانگاه ایستگاه متروی جهاد

شنبه، بهره‌برداری از میدانگاه ایستگاه متروی جهاد

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از افتتاح میدانگاه متروی جهاد همزمان با پنجاه و پنجمین شنبه "امید و افتخار" خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، "عباس شعبانی" معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه همزمان با پنجاه و پنجمین شنبه "امید و افتخار" شاهد بهره‌برداری از میدانگاه متروی جهاد خواهیم بود، اظهار داشت: آیین بهره‌برداری از این پروژه روز شنبه با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مدیران ارشد معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه سازه قوسی شکل میدانگاه متروی جهاد واجد ارزش‌های معماری ایرانی- اسلامی است، یادآور شد: اجرای این پروژه توسط سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران نشان داد بسیاری از سازه‌های شهری از جمله ایستگاه‌های متروی پایتخت می‌توانند تجلی‌گر ارزش‌های فاخر این سبک معماری باشند.

"شعبانی" ایجاد فضای مکث شهری، بهبود کیفیت زندگی و توجه ویژه به زیبایی‌شناختی در فضاهای شهری را از جمله اهداف احداث میدانگاه جهاد ذکر و اضافه کرد: بهره برداری از این پروژه، تاثیری بسزا در ارتقای کیفیت یکی از پرترددترین فضاهای شهری پایتخت خواهد داشت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با بیان اینکه میدانگاه متروی جهاد در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع و با زیربنای ۸۰۰ مترمربع احداث شده است، سکوهای نشیمن موجود در بخش غربی و همچنین سرویس‌های بهداشتی را از جمله تسهیلات این پروژه برای شهروندان دانست و یادآور شد: در طراحی این میدانگاه به ضرورت مناسب‌سازی و امکان استفاده شهروندان کم‌توان، توجه ویژه‌ای شده است.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، نمای سازه میدانگاه متروی جهاد شامل نمایی آجری با قوس‌های مختلف بوده و به منظور تکمیل آن بالغ بر ۳۰۰ هزار قطعه آجر بکار رفته است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط