1402/02/25-10:44
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اعلام کرد؛

مدل مرمت مشارکتی برای بازآفرینی بازار بزرگ تهران اجرایی می شود

مدل مرمت مشارکتی برای بازآفرینی بازار بزرگ تهران اجرایی می شود

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در جلسه ای که با هدف تقدیر و تشکر از معتمدین و بازاریان فعال در موضوع مرمت مشارکتی بازار بزرگ تهران برگزار شد، از مصوب شدن برنامه اقدام مشترک دولت و شهرداری جهت بازآفرینی و مرمت بازار برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، مهدی هدایت در جلسه ای که با حضور علوی، عضو و ریاست کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، با اعلام این که تنها ظرفیت بزرگ اقتصادی و گردشگری تهران، بازار بزرگ تهران است، عنوان کرد: توریست های خارجی غالباً تمایلی برای رفتن به مراکز خرید لوکس در تهران ندارند و علاقه مند به گردش و بازدید از بازار بزرگ تهران هستند.

هدایت با بیان این که متأسفانه غفلت ما از ظرفیت های بزرگی همچون بازار باعث شده این ظرفیت ها به تهدید تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: تنها مدلی که توانستیم برای بازآفرینی بازار تهران به آن برسیم، مدل مرمت مشارکتی بود و برای نخستین بار برنامه اقدام مشترک دولت و شهرداری برای بازار را در ستاد بازآفرینی کلانشهر تهران مصوب کردیم.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در خصوص این برنامه توضیح داد: برنامه اقدام مشترک دولت و شهرداری برای بازآفرینی بازار بزرگ تهران، برنامه دقیقی است که در آن مشخص شده چه اقدامی با چه اولویتی در چه بازه زمانی و با چه اعتباری قرار است اجرا شود و وظیفه کلیه دستگاه های اجرایی ذیربط و شهرداری در تحقق این برنامه به تفکیک مشخص و تدوین شده است.

هدایت با تأکید بر این که نخستین اولویت اقدام، تأمین ایمنی بازار است، متذکر شد: بخش بزرگی از مشکلات مرمت و بازآفرینی در بازار تهران به قوانین اوقاف گره خورده که ضروری است سازمان اوقاف و سازمان میراث فرهنگی پای کار بیایند و یا حداقل مانع از کمک مردمی برای مرمت بازار نشوند.

وی در ادامه پیشنهاد داد: اعطای تسهیلات کم بهره برای مقاوم سازی و نوسازی به کسبه و بازاریان با استفاده از ظرفیت بانک ها می تواند در ترغیب و تشویق آنها برای مشارکت در مرمت و بازآفرینی بازار بسیار تأثیرگذار باشد.

هدایت افزود: سازمان نوسازی شهر تهران آمادگی دارد در مکان هایی که بازاریان نسبت به مرمت اقدام کنند، برای آنها کف سازی رایگان انجام دهد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ضمن تقدیر و تشکر از کسبه و بازاریانی که در مرمت و بازآفرینی مشارکت کردند، گفت: محدوده بازار یکی از محدوده های مهم هدف بازآفرینی است و امیدوارم که پایه مشارکت اولیه بازاریان در این طرح در سراسر بازار تکثیر شده و بازار بزرگ تهران به نحو احسن بازآفرینی شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط