1402/02/27-10:45
محمدی تاکید کرد؛

اعلام لیست ساختمان‌های ناایمن به دستگاه قضا تا ابتدای هفته آینده

اعلام لیست ساختمان‌های ناایمن به دستگاه قضا تا ابتدای هفته آینده

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از اعلام لیست ۹۵ ساختمان ناایمن به دستگاه قضایی تا هفته آینده خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین؛ قدرت الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با شهر اظهار کرد: ساختمان های ناایمنی که قدمت زیادی دارند، یکی از معضلات اساسی شهر تهران هستند، در ساختمان های جدید مشکل خاصی نداریم. حدود ۱۲ سال است که ساختمان هایی که بالای شش طبقه هستند از آتش نشانی تاییدیه دریافت می کنند و خوشبختانه اتفاق خاصی در این زمینه نداشتیم و مشکل ما عمدتاً با ساختمان های قدیمی است.

وی افزود: ساختمان هایی که پیش از قوانین ساخته شده اند و همه نوع کاربری از اداری، تجاری ،مسکونی و صنعتی، دولتی و خصوصی در آن وجود دارد. ساختمان های جدید به دلیل الزام بر دریافت پایان کار، موظف به انجام اقدامات مربوط به سازمان آتش نشانی هستند بنابراین دستورالعمل ها را انجام می دهند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران تصریح کرد: از ابتدای سال قبل، دستگاه قضا همکاری بسیار خوبی را با سازمان آتش نشانی شهرداری تهران آغاز کرد و ما سال گذشته در همین زمان ۱۲۹ ساختمان ناایمن داشتیم که سالها در همین عدد مانده بود، ساختمان هایی بسیار پرخطر که جزو خط قرمزها بودند و همواره نگرانی های متعددی دررابطه با این ساختمان ها داشتم مبادا اتفاقی رخ دهد.

وی افزود: با ورود دستگاه قضا و جلساتی که به دفعات با مالکان ساختمان های ناایمن داشتیم بعضی از مالکان پای کار آمدند و تشکیل پرونده دادند، دستورالعمل را دریافت و شرکت مجری  خود را انتخاب کردند و حتی عده ای از مالکان ساختمان های ناایمن، تا مرز تایید ایمنی ساختمان نیز پیش رفتند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه مالکان حدود ۹۵ ساختمان ناایمن، تاکنون اقدام خاصی را آغاز نکرده اند که سازمان آتش نشانی اخطارهای لازم را به آنها ارائه کرده و طی روزهای آینده مکاتبات سازمان آتش نشانی با دستگاه قضایی مبنی بر اعلام نام، نشانی و هویت ساختمان ها به دستگاه قضایی انجام‌می‌شود.

محمدی بیان کرد: دستگاه قضایی با مالکان این ۹۵ ساختمان  برخورد قانونی خواهد کرد و سازمان آتش نشانی از زمان ابلاغ دستور العمل ایمنی تا هنگام رفع موارد ناایمن همراه مالکان ساختمان های ناایمن خواهد بود و در این راستا نسبت به صدور فراخوان نیز اقدام نموده است.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ لیست ۹۵ ساختمان ناایمن به دستگاه قضایی اعلام خواهد شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط