1402/02/27-22:43
یادداشت؛

دنیای امروزی عرصه تاخت و تاز وسایل ارتباط جمعی است

دنیای امروزی عرصه تاخت و تاز وسایل ارتباط جمعی است

🖋️صدیقه محمدبیگی؛ مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵

"اطلاعات" از دیر باز نقش بسزایی در زندگی بشر داشت و به مرور زمان با پیشرفتهایی که به دست آمد؛ ابزار های جدید ایجاد شدند تا جایی که امروزه در عصر اطلاعات و اینترنت قرار گرفته ایم. این عصر به رغم تازه بودن؛ دارای حجم دانش زیادی است.

در دنیای کنونی تکنولوژی باعث پیشرفت بسیاری در کارها و زندگی شده است. وسایل ساده‌ی ارتباطی گذشته اصلاً قابل قیاس با وسایل ارتباطی این دوره نیست، اینترنت از جمله وسایل ارتباطی است که به عنوان یک ابررسانه برای تمامی اقشار دنیا برنامه دارد. در عصر حاضر فن آوری اطلاعات از جمله اینترنت بر تمامی شئونات زندگی فردی و اجتماعی افراد جامعه رسوخ پیدا کرده و دنیای امروزی عرصه تاخت و تاز وسایل ارتباط جمعی ازجمله اینترنت است.

اینترنت ابزاری است که اگر از آن به طور صحیح استفاده شود موجب تحول بسیار سریع در علوم و رشد و تعالی بشری در تمامی زمینه ها خواهد بود.

شبکه اینترنت همانند یک نقطه تلاقی مجازی برای ملاقات عمومی مردم جهان است و لازمه تعادل در این محیط ها برخورداری از یکسری مهارت‌های فنی و فناوری است. واقعیت این است که این پدیده به جهت سرعت باور نکردنی و همه گیری که در دنیا داشته با پدیده های دیگر متفاوت است و به سرعت در حال تأثیر گذاری بر روی تمام زمینه های زندگی انسانی است.

عصر ارتباطات و اطلاعات و رشد سریع آن در جوامع و سازمانها با پیچیدگی هایی نیز همراه است و می طلبد که روابط عمومی ها با این علم همگام شده و هماهنگ با سرعت پیشرفت آن حرکت کنند تا با تدوین راهبردهای به‌روز و به دور از برنامه‌های کلیشه‌‌ای و با تمرکز بر مسئولیت اجتماعی، شفافیت و صداقت در نظام ارتباطی سازمان ایفای نقش کرده و بتوانند کیفیت زندگی و امید و همبستگی اجتماعی را ارتقاء دهند.

البته این موضوع هم نباید فراموش شود که تکنولوژی ارتباطی نوین برای کم کردن فاصله های فیزیکی ارتباطی ایجاد شده تا به ارتباطات سرعت ببخشد و این وظیفه ماست که از این گونه وسایل در جهت رشد ارتباطات انسانی بهره بگیریم.

اینجانب ضمن پاسداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی و تبریک آن به تمامی فعالان این عرصه، به ویژه همکارانم در خانواده بزرگ شهرداری تهران؛ از درگاه خداوند متعال، برای همه تلاشگران متعهد در حوزه ارتباطات آرزوی توفیق و سربلندی دارم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط