1402/02/29-11:15

احداث ۲هزار متر فضای سبز در سطح فوقانی تصفیه خانه مکانیزه مسیل باختر

احداث ۲هزار متر فضای سبز در سطح فوقانی تصفیه خانه مکانیزه مسیل باختر

با اتمام عملیات عمرانی پروژه تصفیه خانه مکانیزه مسیل باختر ۲هزار مترمربع فضای سبز در سطح فوقانی این تصفیه‌خانه احداث و فضاهای سبز منطقه۸ تهران افزایش یافت.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ فاطمه تنهایی شهردار منطقه از آغاز عملیات خاکریزی و نصب ۴ پایه‌‌ چراغ‌ در سطح فوقانی تصفیه خانه روان‌آب مسیل باختر، در زمینی به مساحت ۲‌هزار مترمربع گفت: پروژه احداث تصفیه خانه روان‌آب بر روی مسیل باختر با هدف هوشمند سازی و توسعه فناوری های نوین، توسعه زیرساخت‌های شهری و همچنین کاهش میزان برداشت از منابع آبی با ارزش زیرزمینی انجام گرفته است.

وی این پروژه را از اقدامات آینده نگر در تامین آب خام مورد نیاز جهت آبیاری فضاهای سبز در صورت بروز بحران و کاهش نزولات آسمانی برشمرد و تصریح کرد: شهرداری منطقه۸ با اتمام عملیات عمرانی پروژه مخزن و تصفیه خانه مکانیزه، احداث فضای سبز در محوطه این تصفیه‌خانه را در دستور کار قرار داد.

شهردار منطقه۸ از دیگر اهداف این پروژه را تصفیه و ذخیره آب های هدایت شده از کانال مسیل باختر به مخزن پلی اتیلنی ۱۱۰۰ مترمکعبی و بهره گیری از آب حاصل، جهت آبیاری فضای سبز اعلام کرد و افزود: براساس ضرورت توسعه فضای سبز شهری و اقدامات زیست محیطی، هم اکنون خاکریزی این پروژه با ۳۰۰ تن آغاز شده است که با نصب ۴ پایه چراغ‌ و مجموع ۱۶ شعله، روشنایی محوطه آن تامین و در ادامه نیز محوطه سازی، نصب نیمکت و کاشت گل و گیاه انجام می‌‌شود.

تنهایی ادامه داد: با محوطه سازی فضای فوقانی این پروژه علاوه بر ایجاد فضای سبز جهت بهره‌مندی شهروندان، ۲هزار متر مربع بر سرانه فضای سبز منطقه۸ افزوده می‌شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط