1402/02/31-12:01

۵ ايستگاه ديگر خط ۶ مترو در نوبت افتتاح

۵ ايستگاه ديگر خط ۶ مترو در نوبت افتتاح

در ادامه روند تكميل و راه‌اندازی ايستگاههای باقي‌مانده خط ۶ مترو تهران، افتتاح ۵/۵ كيلومتر مسير تونلی و ۵ ايستگاه ديگر در دستور كار قرار دارد؛ اين در حالي است كه اسفندماه سال گذشته حدود ۱۰ كيلومتر مسير تونلی و ۴ ايستگاه ميدان شهدای هفتم تير (در تقاطع خطوط يک و ۶)، ميدان حضرت وليعصر(عج) (در تقاطع خطوط ۳ و ۶)، بوستان لاله و كارگر در خط ۶ به بهره‌برداری رسيد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط‌عمومی و امور بين‌الملل شركت راه‌آهن شهری تهران و حومه(مترو)؛ مهندس "محسن هرمزی" مديرعامل شركت مترو تهران ضمن اعلام مطلب فوق، در مورد افتتاحيه‌های پيش روی اين خط افزود: خوشبختانه با تامين منابع مالي لازم و تمركز ويژه مديريت شهری بر موضوع تكميل حداكثری ايستگاههای باقي‌مانده خطوط موجود شبكه مترو تهران، زمينه افتتاح پروژه‌های متعددی در خط ۶ فراهم شده است. غير از افتتاح فاز نخست پايانه دولت آباد كه اميدواريم امسال محقق شود و همچنين پست برق جنوبی خط ۶ به همراه ۱۲ ورودی جديد در اين خط، در فاز نخست بهره‌برداری از ايستگاههای در حال تكميل خط ۶، تلاش داريم تا ۵/۵ كيلومتر مسير تونلي از ايستگاه شهيد ستاری تا ايستگاه شهدای كن كه مربوط به بخش شمالی اين خط مي‌شود را به بهره‌برداری برسانيم؛ در اين ۵/۵ كيلومتر مسير، ۵ ايستگاه آيت‌ا... كاشانی، شهر زيبا، شهران، كوهسار و شهدای كن تكميل و در اختيار شهروندان قرار مي‌گيرد. ارزش اين فاز از بهره‌برداری ايستگاهها و مسير تونلی خط ۶ مبلغی در حدود ۵ هزار ميليارد تومان است.

مديرعامل شركت مترو تهران با اشاره به فاز دوم افتتاح ايستگاههای اين خط در سال جاری گفت: اگر روند تامين منابع مالی قابل قبول باشد، مي‌توان در ادامه فرآيند تكميل ايستگاههای خط ۶ شاهد بهره برداری از ۵ ايستگاه ديگر به نامهای خراسان، شهدای هفدهم‌شهريور، سرباز، بهار شيراز و شهيد نجات اللهی در اواخر سال ۱۴۰۲ باشيم تا عملاً اكثر قريب به اتفاق ايستگاههای خط ۶ در مدار استفاده شهروندان قرار گيرد.

گفتني است در حال حاضر خط ۶ مترو تهران در ۲۷ كيلومتر مسير پيوسته و با ۱۷ ايستگاه در خدمت مردم قرار داشته و تكميل آن تا رسيدن به ۴۲ كيلومتر مسير و ۳۲ ايستگاه ادامه خواهد داشت.

خط ۶ مترو از ايستگاه دولت آباد در جنوب شرق تهران آغاز و با گذر از زير معابر مهم شهری، در انتها به ايستگاه شهدای كن در شمال غرب پايتخت مي‌رسد.

نظرات

captcha
  • منصوره ح 13 مرداد

    سلام خداقوت رفت وآمد مسیر کن به جاهای دیگه واقعا دشوارهست اتوبوس هم کمه لطفا تاقبل از شروع مدارس مترو راافتتاح کنید خیلی عذاب آوره وسیله عمومی کم هست من دایما رصد می کنم ببینم کی افتتاح میشه این مترو

اخبار مرتبط