1402/03/08-23:47
مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران در آیین انعقاد تفاهم نامه آموزشی با آموزش و پرورش:

فرهنگ ایمنی و یادگیری آن برای دانش آموزان از محیط آموزشی آغاز می شود

فرهنگ ایمنی و یادگیری آن برای دانش آموزان از محیط آموزشی آغاز می شود

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در آیین انعقاد تفاهم نامه آموزشی با آموزش و پرورش، بر اهمیت ایمنی و نقش آن در آموزش و پرورش تاکید کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه خبری ۱۲۵، قدرت‌الله محمدی در مراسم انعقاد توافق نامه آموزشی بین سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران و اداره‌کل آموزش پرورش تهران که پیش‌از ظهر امروز برگزار شد، به اهمیت زمان در ماموریت‌های آتش‌نشانی اشاره کرد و اظهار کرد: اگر زمانی همکاران من ۱۰ دقیقه‌ای به محل حادثه می‌رسیدند اتفاق ناخوشایندی رخ نمی‌داد و مهار آتش سوزی راحت انجام می‌شد، اما اکنون شرایط تغییر کرده و همکاران من در عرض سه دقیقه به صحنه می‌رسند و اگر در این زمان در صحنه حاضر نشوند گویی یک ساعت از آتش سوزی گذشته و این امر فاجعه بار و زیان بار است.

محمدی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه آموزشی سازمان آتش نشانی شهر تهران با آموزش و پرورش شهر تهران، افزود: این رویداد بی نظیر تاکنون در کشور رخ نداده است. انشالله این اتفاق در تهران سبب خیر برای ۳۱ استان دیگر شود و ما شاهد اجرای آن در شهرهای دیگر باشیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه بهترین نسل از آموزش و پرورش رشد می‌کند و دانش آموزان آینده ساز کشور هستند، توضیح داد: این رویداد آموزشی باعث آرامش خاطر خانواده‌ها می شود و مکان ها آموزشی ایمن می شوند و دانش آموز از زمان حضور در مدرسه تا بازگشت به خانه در محیطی امن حضور خواهند داشت و با یادگیری اصول اولیه ایمنی اقدامات اولیه در برابر حوادث را فرا خواهند گرفت. حوادث تلخی مانند آتش سوزی مدرسه در شین آباد هنوز در ذهن‌ها مانده است. در ژاپن فرزندان تا دو سالگی آموزش ایمنی و رفتاری می‌بینند و و زمانی که وارد مجموعه آموزشی می شوند هر کدام انسانی کامل از لحاظ رفتاری و اجتماعی هستند.

وی ادامه داد:‌ در همین راستا نیز تصمیم بر آن شد تا با همکاری وزارت آموزش و پرورش، آتش‌نشانان در مدارس شهر تهران حاضر شده و اقدام به آموزش ایمنی به دانش‌آموزان و مسئولان و معلمان مدارس کنند. همچنین وضعیت ایمنی مدارس نیز از سوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی بررسی می‌شود که قطعا نتیجه آن ارتقا ایمنی مدارس و دانش و آگاهی دانش آموزان خواهد بود.

محمدی به موضوع فرهنگ ایمنی نیز اشاره کرد و گفت: ‌اکنون اگر کسی برای خرید خانه‌ از آپارتمان بازدید می‌کند به ایمنی توجه نمی‌کند. ما باید به روزی برسیم که ایمنی حرف اول را بزند و این موارد مورد توجه قرار بگیرد. فرهنگ ایمنی چنین چیزی است که ما در راستای آن تلاش می‌کنیم.

دکتر علیرضا کریمیان مدیرکل اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران نیز بیان کرد: زندگی انسان و جوامع بشری دستخوش تغییر فناوری شده است در گذشته سبک زندگی با دنیای امروز تفاوت داشت و به واسطه حضور فناوری، تجهیزات و امکانات نیز تکامل یافته است و در نتیجه اگر مباحث ایمنی را رعایت کنیم با آرامش بیشتری می توانیم زندگی کنیم.

وی افزود: دانش آموزان، آینده سازان این مرز بوم هستند و در نقش های متفاوتی در آینده خود قرار خواهند گرفت پس اگر ایمنی و رعایت آن را از سنین پایین فرا بگیرند در آینده و در نقش پدر یا مادر، معلم یا مدیر و هر فرد خدمت رسانی در جامعه شوند می توانند از پس حوادث غیر منتظره بربیایند.

کریمیان تصریح کرد: آموزش و پرورش بهترین دستگاه فرهنگ سازی است و سازمان اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران که نقش بسزایی را در این مهم دارد به عنوان بازوی عمرانی کنار آموزش و پرورش قرار گرفته است و مجاهدت دوستانمان در سازمان آتش نشانی نشان از همدلی و تعامل دارد.

وی افزود: تشکیل این مثلث آغاز یک تعامل و این تفاهم نامه رخدادی مبارک است که ایمان راسخ داریم گام های موثری برای خدمت بیشتر به مردم برداریم و بتوانیم نسل آینده این مرز و بوم را با ایمنی آشنا کنیم تا هم برای خود و هم برای اطرافیان مهم واقع شوند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط