1402/03/13-12:21
شهردار منطقه ۲۱:

مجموعه ققنوس احیا می‌شود/ احداث بوستان بانوان ۵.۵ هکتاری در شهرک استقلال

مجموعه ققنوس احیا می‌شود/ احداث بوستان بانوان ۵.۵ هکتاری در شهرک استقلال

شهردار منطقه ۲۱ گفت: مجموعه فرهنگی ققنوس از طریق مزایده فروخته شده و از حیز انتفاع ساقط و تبدیل به اسکان کارگری شده است؛ بر همین اساس با خریدار صحبت کردیم تا بتوانیم از طریق تهاتر این مجموعه را احیا و در اختیار شهروندان قرار دهیم.

به گزارش شهردارآنلاین؛ محمدرضا پوریافر شهردار منطقه ۲۱ در گفت وگو با شهر درباره مهمترین برنامه ها، پروژه ها و اولویت های این منطقه در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: منطقه ۲۱ بافتی متفاوت با بقیه شهر تهران دارد و  غلبه صنعت (حدود ۸۰ درصد) در آن وجود دارد و بحث سکونت در کنار صنعت خصوصیتی است که هیچ منطقه ای ندارد. ویژگی دیگر این منطقه این است که ورودی شهر تهران است و جمعیتی بالای یک میلیون نفر در جنوب شهر تهران در اندیشه، شهریار، باغستان و شهر قدس از منطقه ۲۱ به شهر تهران دسترسی پیدا می کنند. این مساله اهمیت این منطقه را دو چندان می کند و مشکلات و کمبود سرانه های خدماتی در این شهرها، توسعه امکانات و افزایش سرانه های خدماتی در منطقه ۲۱  که متقاضی آن شهرهای اطراف هستند را می طلبد.

فاز دوم فتح-باغستان بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد

وی با بیان اینکه در این مدت تلاش کردیم پروژه های نیمه تمام که متوقف شده بود را فعال کنیم، افزود: جلسه ای برای پیگیری پروژه فتح - باغستان داشتیم که به نوعی دسترسی پایین به اتوبان فتح را برقرار می کند. البته چند سالی است که در حال اجرا است؛ انجام این پروژه در خواست عمومی مردم منطقه و شهرهای اطراف است؛ قرارداد پروژه را در حدود ۶۰ میلیارد تومان بستیم که بر اساس آن دسترسی شرق به جنوب و همکف جنوب به غرب برقرار شود و بتوانیم در ۶ ماهه اول سال افتتاح کنیم؛ همچنین برای اجرای فاز دوم این پروژه که روگذر است و بالغ بر ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد به دنبال اعتبار و به نتیجه رساندن آن هستیم.

آخرین وضعیت پروژه دوگاز

پوریافر دیگر پروژه مهم منطقه ۲۱ را اتصال دوگاز به بزرگراه شهیدخرازی عنوان کرد و ادامه داد: این پروژه بین اتوبان لشگری و شهید فهمیده متوقف شده و تقاطعی که روی اتوبان شهید فهمیده باید احداث شود، هزینه ای بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان دارد؛ در مرحله توافقات با مالکان و معارضان هستیم که دو مالک عمده و بالغ بر ۷۰ هزار متر مربع، عرصه در مسیر دارد که توافقات اولیه با مالکان صورت گرفته تا این مسیر باز و زمین ها آزاد شود. همچنین قرارداد اولیه با قرارگاه خاتم برای احداث این پروژه مهم بسته شده تا اجرای این پروژه بتواند ترافیک شهرهای اطراف را پخش و در اتوبان های مختلف تقسیم کند که امیدواریم اجرای این پروژه هرچه سریعتر آغاز شود.

سرانه درمانی منطقه ۲۱ چگونه ارتقا می‌یابد؟

شهردار منطقه ۲۱ با اشاره به اینکه در این منطقه در بحث سرانه های درمانی و فرهنگی با مشکل مواجه هستیم، اضافه کرد: در بحث تقویت سرانه درمانی، برای توسعه و احداث و تجهیز درمانگاه خود منطقه که فضای کوچکی بود قرارداد بستیم و به جد در حال پیگیری هستیم تا بزودی این پروژه را که ارزش آن حدود ۲۵ میلیارد تومان است، افتتاح کنیم. در بحث توسعه درمانی بخش خصوصی هم در قالب مشارکت رایزنی هایی انجام شده تا از زمین هایی که داریم در قالب ساخت هتل-بیمارستان استفاده شود. در بحث توسعه درمانگاه های موجود مانند درمانگاه قوامین و بیمارستان صنیع خانی  نیز جلساتی داشتیم. در موضوع بیمارستان روانپزشکی هدف این است که کمک کنیم در بحث پروانه ها تسهیل گری کنیم تا این بیمارستان نیز توسعه پیدا کند. در بخش ارتقای سرانه های درمانی استفاده از گروه های جهادی و مرکز بهداشت در سطح منطقه و به کارگیری ظرفیت سرای محلات و اداره سلامت نیز در دستور کار است.

وی با بیان اینکه در بحث فرهنگی در منطقه ۲۱ مجموعه ای به نام فرهنگسرا (سینما) و اندیشه سرای ققنوس وجود داشت که زمین آن متعلق به ستاد اجرایی بود، عنوان کرد: متاسفانه این مجموعه فرهنگی از طریق مزایده فروخته شده و از حیز انتفاع ساقط و از دسترس مدیریت شهری خارج و تبدیل به اسکان کارگری شده است. بر همین اساس با خریدار صحبت کردیم تا بتوانیم از طریق تهاتر این مجموعه را احیا و در اختیار شهروندان قرار دهیم. در حال حاضر در مرحله کارشناسی هستیم و تفاهم اولیه ای صورت گرفته تا بتوانیم با بازسازی آن یک مجموعه فرهنگی مناسب تحویل مردم دهیم.

احداث قرائت‌خانه در دو طبقه 

پوریافر در ادامه درباره احداث قرائت خانه در منطقه گفت: با توجه به توسعه بافت عمودی و مجتمع های مسکونی در منطقه، نیاز به قرائت خانه وجود دارد و به همین منظور، زمینی را کنار یکی از سرای محلات آماده کردیم و طرح آن نیز آماده است. امیدواریم این قرائت خانه که حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه دارد را در دو طبقه احداث کنیم. در حوزه فرهنگی، بحث فرسودگی سرای محلات و مجموعه های فرهنگی و ورزشی متعلق به شهرداری در منطقه یکی از مشکلاتی بود که احصا شد و به همین جهت در حدود ۶ میلیارد تومان برای بازسازی مجموعه های فرهنگی ورزشی و سرای محلات قرارداد بستیم تا یک نوسازی در این حوزه صورت گیرد.

دو مجموعه زمین چمن در منطقه ۲۱ راه اندازی می‌شود 

شهردار منطقه ۲۱ با تاکید بر اینکه در حوزه ورزشی نیاز جدی منطقه است، یادآور شد: قرارداد احداث دو مجموعه زمین چمن ۱۱ نفره و ۵ هزار مترمربعی را با اعتبار حدود ۱۲ میلیارد تومان یکی در ورداورد و دیگری در چیتگر شمالی منعقد شده و پیمانکار کار احداث یک زمین را شروع کرده و زمین دیگر مشکلاتی برای شروع دارد که البته بیشتر محلی است. به دنبال رفع آن هستیم تا این دو زمین را برای مردم ورزش دوست منطقه فراهم کنیم؛ همچنین حدود ۵ زمین چمن مصنوعی را در قالب مشارکتی بازسازی می کنیم که امدواریم این زمین ها را نیز امسال تحویل مردم دهیم.

وی با اشاره به مشکلات فرسودگی تاسیسات منطقه تصریح کرد: حدود ۱۰ میلیارد تومان برای بازسازی سرویس های بهداشتی سطح منطقه قرارداد بستیم. در بحث فرهنگی یکی از نیازها مجموعه های مختص بانوان است، هرچند یک بوستان بانوان و شهر بانو در منطقه از قدیم شکل گرفته اما موقعیت آن مناسب نیست. به همین دلیل پروژه ای را در محدوده ۵.۵ هکتاری در شهرک استقلال تعریف کردیم که طرح آن نهایی شده و در لیست پروژه های بوستان بانوان شهر تهران قرار گرفته است. همچنین مجموعه شهربانو را در سه طبقه در حدود ۵ هزار متر مربع زیربنا خواهیم داشت که در دل بوستان بانوان است.

پوریافر در پایان با بیان اینکه این بوستان بانوان به بافت مسکونی نیز نزدیک است، خاطرنشان کرد: تم اصلی بوستان بانوان تم سلامت و ورزش است و زمین های ورزشی متنوع از قبیل والیبال ساحلی، فوتبال و زمین های مورد نیاز بانوان دارد و حالت درمانی، سبک زندگی و تغذیه و ورزش نیز در آن در قالب یک برنامه منسجم و نرم افزار دیده می شوند. در حال حاضر طرح و زمین این مجموعه آماده است؛ دیوارکشی و زیرساخت آن در حال انجام است. همچنین بوستان بانوان فعلی که تبدیل به بوستان خانواده شده نیاز به توسعه دارد. در برنامه داریم تا در آن یک استخر دوقلو و مجموعه ورزشی با سالن چندمنظوره احداث کنیم که طرح آن نهایی شده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط