1402/03/18-20:38
به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست انجام می شود؛

دوچرخه سواری فعالان محیط زیست و برپایی میزهای خدمت در بوستان بزرگ ولایت

دوچرخه سواری فعالان محیط زیست و برپایی میزهای خدمت در بوستان بزرگ ولایت

به مناسبت گرامیداشت هفته ملی محيط زيست، ۱۶ تا ۲۲ خرداد، فعالان این حوزه با برپایی میزهای خدمت و دوچرخه سواری روز یکشنبه ۲۱ خرداد در بوستان بزرگ ولایت گرد هم می آیند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی شهردار منطقه با اشاره به اینکه موضوع محیط زیست نقش موثری در حفاظت و حراست از منابع طبیعی و ملی دارد و با توجه به اینکه شعار امسال «غلبه بر آلودگی پلاستيک» و شعار ملی "نهضت ملی كاهش آلودگی پلاستيک" است، افزود: به همین منظور درگرامیداشت این هفته برنامه های متنوع آموزشی و ترویجی به منظور تشویق و ترغیب سازمان های مردم نهاد و شهروندان تدارک دیده شده است.

او ادامه داد: برپایی غرفه وکارگاه آموزشی به منظور جلب مشارکت شهروندان در خانه های محیط زیست، اصناف، مساجد، سرای محلات و... در نظر گرفته شده است.

به گفته این مسئول ترویج استفاده از شیوه های حمل و نقل پایدار با تقدیر از شهروندان در ایستگاه های اتوبوس، مترو و مسیرهای دوچرخه سواری به منظور کاهش آلودگی هوا، برپایی تورهای طبیعت گردی ویژه شهروندان و کارکنان منطقه، اجرای برنامه های خلاقانه و داوطلبانه مطابق با نامگذاری ایام هفته محیط زیست، اجرای پویش جمع آوری فیلتر سیگار از بوستان ها، تقدیر از فعالان محیط زیستی، اعزام شهروندان به بازار گل محلاتی و ارائه آموزش های تخصصی به آنها در خصوص نحوه نگهداری از گل و گیاه در منزل، اهدای اقلام محیط زیستی از قبیل کیسه های پارچه ای، کیسه زباله داخل خودرو، قمقمه و... از دیگر برنامه های هفته محیط زیست است.

ضمن اینکه برگزاری مسابقات محیط زیستی شامل شعرخوانی، نقاشی، قصه گویی، دوچرخه سواری و اسکیت سواری در بوستان بزرگ ولایت برای کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط