1402/03/22-12:49

فعالیت های آموزشی محله محور با رویکرد حفظ محیط زیست در منطقه ۱۳

فعالیت های آموزشی محله محور با رویکرد حفظ محیط زیست در منطقه ۱۳

به مناسبت هفته جهانی محیط زیست، فعالیت‌های آموزشی و فرهنگ سازی در قالب آموزش چهره به چهره، کلاس و کارگاه و غرفه و ایستگاه آموزشی در محله های منطقه ۱۳ انجام می شود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، محمد هادی علی احمدی، شهردارمنطقه۱۳ گفت: داشتن محیط زیستی سالم  و عاری از هرگونه آلودگی، تخریب و طبیعتی مناسب برای انسان ها، عزمی جدی در جهت حفظ، نگهداری و بهره‌ برداری صحیح از مواهب و منابع زیبای زمین را می طلبد که این مهم وظیفه همگانی مردم و مسئولان است که در این راستا و به بهانه هفته محیط زیست فعالیت های آموزشی در محله های منطقه و با استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی آغاز شده است.

او در خصوص آموزش چهره به چهره محله محور با مشاركت مديريت پسماند گفت: در این طرح، آموزشگران مجرب با حضور در محلات، اقدام به آموزش چهره به چهره شهروندان کرده و موضوعات لازم را در خصوص شیوه های کم حجم سازی پسماند ها، تفکیک از مبداء پسماند خشک از تر و نقش آن در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست ارائه می کنند.

شهردارمنطقه ۱۳ به فعاليت های آموزشی و فرهنگسازی به صورت برگزاری كارگاه اشاره کرد و افزود: محتوای این کارگاه‌ها پیرامون راهکارهای کاهش آلودگی به سبک شهروندی و بر اساس شعار هفته جهانی محیط زیست با عنوان “نهضت ملی کاهش آلودگی های پلاستیکی” است و در کنار فعالیت های آموزشی، توزیع بروشور و کاشت نهال توسط شهروندان به عنوان اقدامی نمادین در حفاظت از محیط زیست انجام می شود.

محمد هادی علی احمدی اظهار داشت: غرفه و ايستگاه های آموزشی در مراکز و اماکن پرتردد فعالیت کرده و در این ایستگاه ها، كتب محيط زيستی و كيسه های پارچه ای توزیع می شود.

شهردار منطقه۱۳، معرفی و تقدير از فعالان و داوطلبان محيط زيست، اصناف سبز، پرسنل منطقه، برگزاری مسابقه نقاشی ويژه كودكان دوستدار محيط زيست، ارسال پيامک با مضامين مرتبط با موضوع هفته محيط زيست به پرسنل منطقه  و چاپ بنر و پوسترهای اطلاع رسانی هفته جهانی محيط زيست از دیگر برنامه های هفته محیط زیست اعلام کرد.

۱۶ الی ۲۲ خرداد ماه با هدف افزایش آگاهی مردم برای حفظ محیط زیست و ترغیب مسئولان به اتخاذ تدابیری برای مقابله با تخریب طبیعت، به عنوان هفته جهانی محیط زیست و در سال‌ جاری با عنوان “نهضت ملی کاهش آلودگی های پلاستیکی” نامگذاری شده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط