1402/03/22-13:49
شهردار منطقه ١۶ خبر داد:

ساماندهی حمل و نقل عمومی با افتتاح ۲ پایانه اتوبوسرانی و تاکسیرانی

ساماندهی حمل و نقل عمومی با افتتاح ۲ پایانه اتوبوسرانی و تاکسیرانی

سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۱۶، از ساماندهی حمل و نقل عمومی شامل پایانه اتوبوسرانی و پایانه های تاکسیرانی در این منطقه خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، وی با اشاره به آمادگی افتتاح ۲ پایانه اتوبوسرانی و تاکسیرانی در منطقه گفت: توسعه حمل و نقل عمومی یکی از نیازهای مبرم مناطق جنوبی شهر تهران است و در همین راستا معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه با اجرای ۲ پروژه پایانه شهدای اتوبوسرانی در محله باغ آذری و پایانه شهدای تاکسیرانی در محله یاخچی آباد، گامی موثر برای توسعه حمل و نقل عمومی برداشت.

شهردار منطقه ۱۶ ادامه داد: از آنجا که ایمنی شهروندان یکی از مهم ترین مولفه‌ها برای تردد و حمل و نقل در شهر محسوب می‌شود، پس از بررسی های میدانی و کارشناسی، ساماندهی اتوبوس ها و تاکسی ها در دستورکار معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه قرار گرفت.

وی در خصوص پایانه شهدای اتوبوسرانی یادآور شد: پایانه شهدای اتوبوسرانی با ۳۵۰۰ مترمربع مساحت و با ظرفیت ۶۰ واحد اتوبوس دوکابین، مبدأ دو خطوط اتوبوس تندرو در سامانه های ۴ و ۸ به مقصد پارک وی و خاوران خواهد بود.

همچنین پایانه شهدای تاکسیرانی یاخچی آباد در فضایی به مساحت ۹۰۰ مترمربع که‌کلیه مساحت آن مسقف شده و ۴ خط تاکسیرانی (کرج، شهریار، ملارد و آدران) را پشتیبانی می کند پروژه ای بسیار مهم در توسعه حمل و نقل عمومی در جنوب پایتخت محسوب می شود، این پایانه با حدود ۱۲۰ خودرو به فعالیت می پردازد و فضای حریم ایمن برای رانندگان تاکسی و مسافران در این پایانه لحاظ شده، همچنین کنترل ورود و خروج تاکسی ها توسط دوربین RFID، امکان ایجاد تسهیلات رفاهی به دلیل احداث پایانه از قبیل احداث نمازخانه، سرویس بهداشتی و... در پایانه شهدای تاکسیرانی تعبیه گردیده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط