1402/03/22-17:52
در همایش گرامیداشت هفته ملی محیط زیست انجام شد؛

تجلیل از فعالان محیط زیستی و محیط بانان برگزیده در منطقه ۹

تجلیل از فعالان محیط زیستی و محیط بانان برگزیده در منطقه ۹

همایش هفته محیط زیست با حضور شهردار منطقه۹، مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی و مسئولیت های اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست، معاون اداره کل حفاظت محیط زیست شهرستان تهران، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، معاون امور فرهنگی واجتماعی شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، مدیران شهری، محیط بانان و فعالان محیط زیست در شهرک آموزش ترافیک منطقه۹ برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه۹ با تاکید بر توجه ملی به موضوع مشارکت در حفظ محیط زیست گفت: ایجاد حساسیت به منظور اجرای مسئولیت اجتماعی و لزوم همیاری و مشارکت همگان جهت حل معضل جهانی محیط زیست با ارتقاء فرهنگ عموم شهروندان با اهداف، سیاست ها و برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست میسر می باشد.

وی افزود: امیدواریم با مدیریت و اتحاد دولتمردان در سیاستگذاری، مشارکت بخش خصوصی و شهروندان بتوانیم استفاده از پلاستیک را کاهش دهیم.

سید ابوالقاسم موسوی مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی و مسئولیت های اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به اهمیت موضوع آموزش در مدارس گفت: آموزش باید متعهدانه و انگیزشی باشد و یکی از پایه های اساسی آموزش در مدارس می باشد.

وی در ادامه افزود: آموزش مهمترین موضوع در حیطه محیط زیست بوده و می بایست تمرکز اساسی را بر این موضوع گذاشت.

علیرضا رحمتی معاون اداره کل حفاظت محیط زیست شهرستان تهران همچنین در خصوص گرامیداشت هفته محیط زیست با تاکید بر موضوع تفکیک پسماند و کاهش آلودگی های پلاستیک بر طرح توزیع کیسه های پارچه ای در اماکن عمومی به منظور مقابله با کیسه های پلاستیکی تاکید کرد.  

حلیا سادات حسینی مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ضمن تاکید بر کاهش مصرف پلاستیک و استفاده مجدد از انواع بازیافت آن و اهمیت تفکیک از مبدا عنوان کرد: موضوع پلاستیک یک دغدغه جهانی است و متاسفانه اولین میزان تولید پسماند در شهر تهران مربوط به پلاستیک است.

وی یادآور شد: طرح کاهش مصرف پلاستیک در میادین میوه و تره بار و فروشگاه های شهروند از ۲۴ خرداد الی ۲۴ تیر اجرا خواهد شد.

لازم به ذکر است در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از فعالیت های هنری با رویکرد محیط زیستی از جمله سفالگری و تهیه کیسه های زنبیلی از کیسه پلاستیک های مستعمل توسط شهروندان حامی محیط زیست برپا شد و در خاتمه با اهداء لوح سپاس از محیط بانان به پاس تلاش هایی که در عرصه فعالیت های محیط زیستی داشتند، تجلیل شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط